Isolering af tagflade.

Er ved at renovere 1. sal, hvor der er meget høje skunke. d.v.s. at der er en masse "spildplads" i skunkene som jeg gerne vil udnytte.
Har derfor tænkt mig at isolerere opad spærene. Kan jeg ligge isolering direkte op til teglstene eller hvordan. Og hvad sker der hvis understrygningen ikke er helt tæt
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der skal være ca. 5 cm luft. Og så vidt jeg ved, skal der være undertag, når taget lukkes inde.

Mvh
ThomasB
hej
Jeg er selv i gang med at renovere 1 sal. Jeg valgte at skifte tag på samme tid, hvis man gør endel selv så er det ikke "så" dyrt. Men jeg mener ikke man skal have undertag så lenge man beholder det gamle tag. En understrygnign kan holde 15 år eller den kan gå løs efter 1/2 år, og det er træls at få ødelagt isolering.

arnstein
hvis jeg ikke gør noget ved taget, og derfor kun sætter plader op på undersiden af spærene, må disse vel fungere som en form for undertag?
skal jeg så evt. bruge 1 lag vandfast krydsfinér og derpå gips eller er 2 lag gips ok?
dinne spær er aligevel sårbare!!
Men vandfast gibs skulle vel være godt??

arnstein
dinne spær er aligevel sårbare!!
Men vandfast gibs skulle vel være godt??

arnstein
dinne spær er aligevel sårbare!!
Men vandfast gibs skulle vel være godt??

arnstein
dinne spær er aligevel sårbare!!
Men vandfast gibs skulle vel være godt??

arnstein
citat:
Oprindeligt indsendt af morten B M:
hvis jeg ikke gør noget ved taget, og derfor kun sætter plader op på undersiden af spærene, må disse vel fungere som en form for undertag?
skal jeg så evt. bruge 1 lag vandfast krydsfinér og derpå gips eller er 2 lag gips ok?



Hvis man vil lave undertag skal evt. indtrængende fugt ledes til tagrende og det bliver det ikke i dette tilfælde, men vil "lande" et eller andet sted inde i huset.

Derfor reparer din understrygning inden du går i gang og fremtidig vedligeholdelse foregår ved overstrygning, som ved det stykke tag hvor du i forvejen har skråvægge.

------------------
www.orla-nautrup.dk
men rep. af understrygning er jo umuligt på skråvægge, her kan jeg jo ikke komme ind.
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis