lovkrav.....

Et spørgsmål til lovkrav angående inddækning af stålbjælke.

Jeg ved at normalt skal en stålbjælke inddækkes med korrekt brandsikring (BD60??).

I mit tilfælde er stålbjælken ikke en del at husets bærende konstruktion. Jeg har fået lagt en stor limtræsbjælke op til at bære spærene. Dog var jeg nødsaget til at bibeholde de 5 øverste skifter af den yderste mur (dobbelt mur), da dette stikker op over vores tilbygning. Derfor blev der lagt en stålbjælke op til at bære de 5 skifter.

Hvad er kravet i denne situation?
Enten laver jeg inddækningen af et lag krydsfiner eller også må jeg i gang med opbygge en konstruktion til 2 lag brandgips.

PS: Inddækningen er ikke bare lige til, da den skal dække hele overgange fra huset til tilbygningen.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror selv jeg har fundet en løsning.

Bygningsreglement for småhuse.
4.3.2 Ydervægge, bærende vægge, søjler, bjælker, etageadskillelser og lignende konstruktioner skal udføres
mindst som BD-bygningsdel 30.

Bygningsreglement 1995
BD-30 bjælke: Bjælke af stålprofil indklædt med mindst 2 lag beklædninger i pladeform med en samlet tykkelse på mindst 24 mm. Beklædningerne skal være mindst klasse 2 beklædninger, og de skal være opsat med forskudte samlinger.

Klasse 2 beklædninger
9 mm krydsfinerplader med densitet mindst 500 kg/(m3).

Det vil sige at hvis jeg beklæder den med 2 lag 12 mm krydsfiner, så er dette udført korrekt, ikke sandt?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis