Tung radiator i Gasbeton-væg

Hey der

Jeg skal sætte en ret tung og lang radiator op i en relativt tynd gasbetonmur.

Nogle gode råd til at forstærke et sådan ophæng, jeg har ikke meget tiltro til en fransk skrue og rawplucks i sådan noget pseudo-sten?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
- Radiatorer der bliver monteret i meget nybyggeri bliver ikke sat fast i væggen, men om man brugen en slags muffer omkring rørene til at holde den eller om man understøtter radiatoren på anden vis ved jeg ikke, det er der helt sikkert andre der ved. Feks. Sanistål ??

Men under alle omstændigheder tror jeg ikke at du skal sætte noget som helst så tungt op på gasbeton, medmindre du kan fordele den statiske påvirkning fra bagsiden af væggen.


Mvh

Peter Madsen

<p>Peter Madsen</p>
Alt efter hvordan din radiator skal hænges op, så har jeg i hele vores hus opsat radiatorer (vand) på vægge der er med ét lag gips. Den viste type ophæng kombineret med gode ekspantionsrawplugs, holder fint tingene på plads. En af radiatorene er omkring 3 meter lang og 40 cm høj, og 12 cm dyb.

Der er 3 ophæng med hver 2 "skruer" der er ikke noget nævneværdige træk på fastgørelsen på væggen, der skal derimod tages hensyn til tværpåvirkningen mellem beslag om "skrue.

Mvh.

René

Tak for det, det er smidt op via dobbelte gasbeton rawplugs, anbefalet af byggemarkedet. Meget solidt..

Denne diskussion om belastninger, materialer og ophæng kan man ikke have tit nok wink
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis