Rulleforstag

Hej alle.
Jeg har en 31 fods sejlbåd hvorpå jeg ønsker at montere et rulleforstag næste sæson 2005. Mit forstag har flg. mål: Ø = 6 mm, og længde 11,95 meter.
Jeg har været nettet rundt, både i DK og bla. Polen (hvor det er er ca. halvt så dyrt at købe nye sejl), men mit spørgsmål går på flg.:
Af alle de systemer der findes, hælder jeg mest til Facnor, er der nogen der har erfaring med dette rullerebe system ?
På forhånd tak.
Jeppe
:wink:
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg har selv et Facnor rullereb på min genua.

Det fungere fint og uden problemer.

Jeg ville sikkert vælge samme system igen. det har ikke givet problemer. Virker fint og stabilt igennem nogen tid ( tre år tror jeg jeg har haft det i brug )

Om du kan købe det billigere i udlandet skal jeg ikke kunne sige...

Jeg undersøgte også en del omkring priser på rullegenua og rulle forstag til min Elvstrøm 32 Cruiser. Og ente hos den lokale sejlmager ( HR Sejl A/S i Vejle ) her var prisen rigtig og det var nemt !! Så de fik ordren.

Siden fik jeg også et nyt storsejl fra dem og er fuld til freds med hvad de har lavet. En lille syning var dog glemt, men en lille forglemmelse som straks blev lavet. Ingen vrøvl.. kun et spørgsmål om det var OK for mig at de først syde den dagen efter, jeg var hos dem med sejlet kl 17.15......

MVH Njord
Hej,

Der findes også rulleforstagssystemer som betjenes med en endeløs line, det giver andre installationsmuligheder - du kan se mere her:
www.sitecenter.dk/ahrenst

Mvh
Henrik.A
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis