Listeloft skal males, hvordan?

Vi har i stuen et listeloft som vi ønsker hvidmalet.
Der er ikke tale om rusavet men et glat listeloft 100 mm lister.
Loftet er idag behandlet med faxe lud"farve".
Vi ønsker det dækket så det står helt i hvidt.
Hvilken forbehandling skal foretages?
Hvilken maling er bedst? (type, glansgrad)
Kan man male med rulle?
Hvor mange lag tror i er nødvendigt?

mvh JSJ

Mvh Jan Steen
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej dit liste loft skal først have enten shellak eller en stopgrunder, for at knaster og søm ikke slår igennem.

Der efter ville jeg vælge en loft alkyd, den lugter fælt men har en god vedhæftning og loftet kommer til at stå flot mat.

Det burde være nok med en gang stopgrund eller shellak og så 2 gange loft alkyd
hilsen
ida
farvehandler

Venlig Hilsen
Ida Nielsen
Tidl. Farvehandler
Jeg så ellers et loft, hvor man havde brugt højglans (hvid)- det så imponerende ud, men måske bliver man træt af skinnet fra lyset.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej!
Ja jeg havde nok heller ikke forestillet mig et helt mat loft.
Hvad med en glans 7 el. 10?
Kan man male med rulle (kommer man ned i rillerne)?

mvh JSJ

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af jsj (den 05-10-2002).]

Mvh Jan Steen
Du kan godt bruge en 7 eller 10 i glans, der vil du bare tydeligerer se evt. ujævnheder, og træstruktur.

Det kan godt males med en rulle, men i rillerne er du nok nød til at bruge en pensel. Husk nu at male riller og flader vådt i vådt, og IKKE tage alle rillerne først - for så kommer loftet til at virke stribet
Venlig
Hilsen
Ida
Farvehandler

Venlig Hilsen
Ida Nielsen
Tidl. Farvehandler
Hej

Jeg har malet mit listeloft med hvis mat loftalkyd. Det er vi meget tilfredse med.

Jeg klarede det med en blød rulle. Den gik fint ned i rillerne. Jeg ken anbefale en 3M maske (ca. 200 kr. hos Harald Nyborg) så slipper man igennem opgaven med det meste af hjernen i ubeskadiget stand.

nesliH rPe

Med venlig hilsen
Per M. Friis

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej jeg har malet mine listelofter hvide.

Jeg kan ikke anbefale Flüggers stop grund.
Den er uhyggelig dyr - og så virkede den ikke - efter to gange stopgrund trak knaster stadig igennem. Jeg har siden brugt Shellak til at dække knasterne. Det var efter min mening langt bedre/hurtigere/billigere.

mvh

Mosse

Mosse
Hej Mosse.

Det mener jeg også Idani (farvehandleren) har nævnt flere gange i andre emner, fordi knasterne altid er et problem.

Mvh. JørgenE

PS: Husk når i svarer, at ruller i ned på skyderen til højre, kommer den grønne bjælke frem + en skyder lidt længere inde til højre, så kan I imens i svarer lige læse det i svarer på - her kunne jeg ikke lige huske Mosse's navn. Ganske praktisk, og bare til orientering.

Mvh. JørgenE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også