Sokkelpuds

I forbindelse med vores husbyggeri har vi aftalt med murermesteren, at han skulle lave min. 1 cm sokkelpuds. Efterfølgende kan vi konstatere, at lagtykkelsen varierer fra 4-15mm :? . Jeg er bange for, at man kan se fugerne fra lecablokkene igennnem pudset. Mureren sagde at han ville lave sokkelpudset ved udkast - men ved udførelsen blev det trukket på med stålbræt - i ét lag. Nu til mine spørgsmål:

1. Er der et min. på tykkelsen af sokkelpuds på lecablokke?
2. Kan fugerne ses?
3. Er det bedst at lade det være som det er, eller kan man få et godt resultat ved at trække et lag mere på?

På forhånd tak
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg forstår udmærket dine frustrationer, der findes vel ikke noget værre end at lave en aftale, og senere konstatere at denne ikke er blevet overholdt.....
Jeg vil forsøge at besvare dine spørgsmål.

1.
Umiddelbart nej, men en udvendig puds skal tilfredsstille kravene til revnefrihed, vedhæftningsevne,rimelig vandafvisning samt diffusionsåbenhed.
Den almindelige form for pudsning af blokmurværk består af to lag: udkast og pudselag. Udkastet påføres i tyndt sammenhængende lag højst 2-3mm.

2.
Jeg kan ikke vide om fugerne kommer til at kunne ses, da jeg ikke kender fremgangsmåden, helt nøjagtig. Her kan jo være brugt en vandsikrende behandling over fuger med flunat eller eks. vandglas netop af hensyn til udseendet efter regn. ( Hvis ikke, kan du have ret i din bekymring)

3.
Her må jeg være svar skyldig, forstået sådan, at det må tiden vise.
Hvis den nuværende puds opfører sig som den skal og ellers er pæn og iorden ser jeg bestemt ingen grund til bekymring. ( sådan pudses mange sokler!! ) og for det meste uden problemer.
i modsat fald, findes mange muligheder for en kosmetisk udbedring af din sokkel.
Her må du dog huske at have det juridiske på plads inden aflevering.

(professionelle håndværkere giver jo garanti, så er tingene ikke lavet ordentlig, må de jo laves om.) !!!!!!

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Bliver man et brokkehoved af at bo i Jylland?

Er arbejdet pænt og, du er vel selv i stand til at se fugerne eller ej, så er den vel ikke længere. Skal alle kunder i gang med mikrometerværktøj for at kontrollere håndværkere, bliver timelønnen det dobbelte- Det betyder ikke at man sjusker og at det er OK. at lave noget møg !

Tommy

Tommy

Fremgang kommer af en positiv mental indstilling.biggrin


http://www.euroterm.dk
Man bliver bestemt ikke, noget brokkehoved af at bo i jylland.
Med er der noget vi ikke ka`snuppe, så er det når aftalerne ikke overholdes.!!!

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Helt korrekt retro04 :wink: En aftale er en aftale :!:

Mvh. Carsten
Det gælder nu også på sjælland.......
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis