Fliser

Kan man lægge fliser uden på vinyllet på badeværelset, har vinyl på både gulv og vægge. Og skal man bruge noget specielt til dette.
Under vinylet er der spånplader.

mvh johnia

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej!!!

Du kan udmærket ligge fliser på vinyl. Du skal sørge for at få det vasket godt af, med noget grundrens.

Du kan bruge lip multiklæb, til at ligge fliserne i
Det kan man sikkert godt.
Men JEG ville absolut tage vinylen af, grunde spånpladerne med microdispers el. lign, male 2 gange vådmembran, sææe vådmembran bånd i hjørner og langs vægge/gulv, og så lægge fliser i flexibel fliseklæb.
(Jeg tror at fliserne ellers med tiden vil løsne sig)

klassikeren
Tak for besvarelserne.
Jeg prøver atlægge fliserne udenpå vinylet, pga hvis jeg skal have vinylet af , splitter jeg nok pladerne af, og så skal de også skiftes.
Samt vinylet er en ekstra sikring mod utætheder mm. 8)

mvh johnia

Kan altså ikke lade være.....

Man kan også ligge fliserne på et langhåret ryatæppe ;-)

Problemet med vinylen er, at den er flexibel - blød. Hvorfor jeg ikke tror, dine fuger holder særligt længe. Desuden var der ikke tidligere samme krav til stabiliteten under et vinylgulv, som der er til fliser. Altså er spånpladerne sandsynligvis ikke tilstrækkeligt understøttet ift. en flisebelægning.

Håber, jeg tager fejl!

Mvh.

Jan R.
Men JEG ville absolut tage vinylen af, grunde spånpladerne med microdispers el. lign, male 2 gange vådmembran, sææe vådmembran bånd i hjørner og langs vægge/gulv, og så lægge fliser i flexibel fliseklæb.


Så vidt jeg husker er spånplader da ikke godkendt til flise underlag mere, og det lige meget hvor meget vådmembran man smækker oven på....
Måske ikke, men så læg da gulvkrydsfiner på.
Eller hvad med at foreslå en total nedrivning...

klassikeren
hmmmm Der er vist delte meninger om mit projekt.
Vinylet er rimelig hårdt og er overalt limet fast til spåpladerne, men værre er det vel ikke at man kan rive skidtet ned igen, hvis det ikke kan holde. så stort er badeværelset nu heller ikke. Det er da næsten forsøget værd, med de forskellide meninger der har været.
Men jeg må helere granske lidt mere i det, inden jeg starter projektet. :?

mvh johnia

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også