køb af jord

hej
håber der er en der kan hjælpe mig smile ....jeg bor på landet på en 1600m2 grund, nu har jeg så fået lov til at købe et stykke grund på ca 800m2 af landmanden der ejer det (han kan ikke bruge det som landbrugsjord pga. af nogle træer)grunden passer perfekt til resten af min grund.
spørgsmålet er: hvad gør man :shock: ...? skal man have fat i kommunen, skal det måles op, skal der laves et nyt skøde, hvad koster det osv. er der nogen der har erfaring med ovenstående høre jeg gerne om det.

venligst
lars

EMMA GAD-GIDER DU........
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som det er smart at lave en skelforandring.
Ring til en landmåler og hør proceduren.

Delfinen
Hej!
Jeg mener, at hvis det stykke jord, du vil købe, er registreret som landbrugsjord, kan du kun købe det, hvis din egen ejendom osse er registreret som landbrugsejendom.
Men tal med en ejendomsmægler - de reklamerer jo med at give "gratis" rådgivning!

mvh
Henrik
Sådanne marginale skelretninger kan man godt få lavet og der skal sikert en landmåler på opgaven... men ring på teknisk forvaltning for at ¨få råd og vejledning.

Der er noget omkring tinglysning der ikke fræves hvis værdien er under een eler anden sum... reglerne husker jeg ikke.
Men da mine forældre for snart mange år siden fik lavet en lille skelretning mener jeg kun det kostede landmåleren og så lidt for jorden...

En tanke siger et eller andet med en værdi på ca 30.000 for at en tinglysning kan undgåes... Jeg tror også emnet har været berørt i JP for et år eller to siden..

MVH Njord
jeg har snakket med en landinspektør. det kaldes en "arealoverførsel" der skal ikke skrives skøde hvis prisen på jorden er under 40000,- jeg regnede med at der var omkring 1000m2 men han kunne se ud fra de tegninger han havde, at der nok nærmere var 2200m2 :shock: og prisen han skulle have: ca. 9000,- incl alt parpirarbejde og så kommer prisen for jorden oveni (håber landmanden er i godt humør når vi skal forhandle pris biggrin ) men jeg vil lige prøve at ringe på teknisk forvaltning....(det kunne jo være jeg kunne spare nogle penge hvis jeg lavede noget af det selv biggrin )

venligst
lars

EMMA GAD-GIDER DU........
tak for svarene biggrin
snakkede med teknisk forvaltning: man skal kontakte en landinspektør, ingen vej udenom.....at betale ved kasse 1 smile

venligst
lars

EMMA GAD-GIDER DU........
Annonce
Jeg vil foreslå dig at snakke godt med landmanden, da landmænd ofte er med i diverse landbrugsordninger og foreninger. De der Landbo-organisationer dækker både revisorydelser og lignende.

Han vil sandsynligvis kunne få arbejdet gjort til billigere penge end en privatmand. (Hvis han ellers vil!)

- Roed
desværre :? , aftalen er hvis jeg skal købe jorden, vil han ikke have nogen udgifter/arbejde med det og det er okay med mig(han er stor-stor-bonde 8) ) jeg snakkede med ham om prisen og det lød ikke som om det var alverden han skulle have for det...har snakket med en ejendomsmælger og han mener det er en virkelig sund investering(sjovt at snakke med sådan en uden han skulle have penge for det :lol: )

venligst
lars

EMMA GAD-GIDER DU........
Der KAN være problemer med at få lov at købe jorden. Land by problematiker.
Arealoverførsel = skelforandring

Hvis du løber ind i problemer er der nogle bagveje.
Hvis din landmand f.eks skriver et stk papir hvor han " Hermed sælger jeg ukrudtsjorden bagved poplerne", eller hvad det nu hedder, så GÆLDER det.
Ja landmænd ved godt hvordan man garderer sig mod udgifter fra myndigheder og inspektører.
Du skal ikke forfalde til et langvarigt lejemål, din ejendom bliver meget mere værd ved at tillægge noget jord, medmindre det er giftdepoter.

Delfinen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis