Benzintank

Hej

Jeg overvejer at bygge en benzintank til min speedbåd. Det billigste er vel at bygge den i stålplade (1 mm – 1,2 mm ?? ) og derefter at varmgalvanisere den.

Er der nogen, der har erfaring med et sådant projekt eller en god grund til at lade være ??

Mvh
Henrik W

jean
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, jeg har ingen erfaring, men et par spørgsmål.

Hvordan har du tænkt, at den skal samles - Svejsning?
Man skal vist være lidt af en haj til at svejse, vis det skal laves ordentligt.

Jeg mener at ha' læst i tidligere indlæg, at svejsning i tyndt plademateriale er noget sprællerværk, i hvert fald når man fuldsvejser, og det er man da nødt til med en tank, den skal jo da helst være tæt.

Blot nogle få betragtninger!

Mvh. Carsten
Hej igen

For at indpasse tanken optimalt ville jeg bygge den selv.

Jeg har svejset mange biler og har derfra erfaring i at svejse i 0.9 mm plade. Det er let at svejse i tykkere plade fx 1,2 mm. Men hvad med galvniseringen er det ok i forhold til benzin ??

Mvh
HWU

jean
Hej igen

For at indpasse tanken optimalt ville jeg bygge den selv.

Jeg har svejset mange biler og har derfra erfaring i at svejse i 0.9 mm plade. Det er let at svejse i tykkere plade fx 1,2 mm. Men hvad med galvniseringen er det ok i forhold til benzin ??

Mvh
HWU

jean
Jeg mener at kunne huske, at man før i tiden kunne få renoveret sin bils benzintank. Dette blev gjort ved pålægning af glasfiber over hele tankens overflade.
Det var altså underordnet, om den gamle tank var tæt.
En ide?

Hans

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Annonce
Hej HWU

Hvis du skal lave en tank, specielt tilpasset din båd, skal du svejse den i syrefast rustfrit stål. Tykkelsen af godset må afhænge af tankens volumen, men 1,2 mm er ihvertfald for lidt, hvis den skal kunne holde til rystelserne i sådan en skude.

Hvor stor har du tænkt dig at tanken skal være?


Yamsen

Mus fjærter ikke som hest, uden at røv revne...
Citat fra HWU

Hej

Jeg overvejer at bygge en benzintank til min speedbåd. Det billigste er vel at bygge den i stålplade (1 mm – 1,2 mm ?? ) og derefter at varmgalvanisere den.

Er der nogen, der har erfaring med et sådant projekt eller en god grund til at lade være ??

Mvh
Henrik W


hvis du selv går igang skal du huske at lave skvulpe plader i tanker da den ellers tit vil komme til at suge luft i stedet for benzin evt. en suge brønd hvor der altid vil stå benzin hvis altså der er noget på

Rolf lo

Carsten, - det var jo en guldgrube af interessante oplysninger.
Jeg trækker forslaget om glasfiber-indstøbning tilbage. Det lyder til ikke at være godt. :oops:
Til gengæld nævnes, at man skal passe på med karburatorsprit, da det sænker oktantallet. Jeg mener nu, at det tværtimod forhøjer oktantallet.
Men man ønsker jo nok ikke at tage nogen risiko, hvis man hænger deroppe og i den grad er afhængig af sin motor.

Hans

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis