Mit hus falder ned!

Nå ja, overskriften er måske en smule overdrevet, men der er noget om det cry

Vi har for enden af vores gavl 2 pudsede I-profiler, der bærer murens udhæng. Problemet er, at disse profiler er fra 1937 og er ved at give op, i den ene side så slemt, at det meste af pudsen er drattet ned (se evt. de vedlagte billeder)!

Jeg kunne godt tænke mig selv at udbedre skaden, men jeg er begynder i "murerfaget", så jeg kan godt bruge lidt (meget) vejledning i, hvordan jeg griber det an.

Jeg forestiller mig, at jeg skal understøtte murværket på en eller anden måde, fjerne resterne af den gamle puds og bjælke, købe en ny bjælke, klaske noget mørtel af en art på den del af muren, der bærer bjælken, lægge bjælken på plads og så fylde "hullet" ud med et eller andet puds/beton.

Hvordan gør jeg det nemmest? De spørgsmål, jeg lige kan komme på, er:
Hvor køber jeg en bjælke, og hvordan behandler jeg den, så den ikke tæres? - Eller kan man købe en brugsklar bjælke?
Hvordan sætter jeg den nye bjæle på plads - mørtel? Hvilken slags?
Hvordan bygger jeg pudslaget op omkring bjælken?
Hvad har jeg glemt at spørge om?

Da det kniber lidt med finanserne håber jeg meget, at det kan løses som LDS, og at I kan hjælpe mig på vej smile

På forhånd tak
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Nå ja, overskriften er måske en smule overdrevet... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har også overvejet at støbe den på plads, - jeg er enig i, at bjælken muligvis er tung nok uden beton smile

Nej, jeg havde ikke tænkt mig at stålbjælken skulle hænge frit, men hvis jeg kan nøjes med at understøtte den og ikke også skal understøtte muren vil det jo gøre det noget nemmere - det bliver svært nok endda, for bjælken rager ind over vores "hovedtrappe", så højden svinger fra 2,5 m til 4,5 m, og jeg ejer ikke noget at understøtte med p.t.!

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Det er en skam du bor så langt væk, jeg har en masse godt træ til understøtning m.v. liggende i haven, som du kunne få for at hente det.

Med understøtning i forhold til at hænge frit, mente jeg det som du skal støbe omkring med.

Hvor lang er bjælken?

Mvh. Carsten
Med hensyn til understøtning:
Jeg har tidligere lejet soldater hos Johannes Fog i Lyngby til brug ved et lignende projekt.
Det er ret billigt.
Og iøvrigt er det utroligt, hvad det er muligt at leje her...

Hans

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også