Kabelfri modem ell. hvad......

HJÆÆÆÆÆLP.......
Jeg har STORE problemer med, at få min antennekabel til at række fra antennestik til min pc. ( Esenet)
Min pc - står i et rum ved siden af stuen hvor antennestikket er monteret - og jeg er SÅ træt af at have kabel liggende tværs hen over gulvet fra stue til rummet ved siden af.
Jeg har prøvet at lede kabel hen langs gulvpaneler og op over døre - men kabelet bliver tilsyneladende for lang ( 16 - 18 m. )
Så er det at jeg har hørt, at man kan få et kabelfri modem.
Er det sådan et jeg skal have :?:
Jeg har meget brug for et svar her på siden, idet jeg går fuldstændig kold når jeg forhører mig i butikkerne :? idet computersproget næsten er volapyk for mig.
Jeg glæder mig til, at høre mere om hvad jeg søren jeg gør.

MULLE.....
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er ikke PC nørd, men har de samme problemer som dig. Købte en SMC netværks router, som skulle kunne dække 75 m. Det ved modemet desværre ikke, idet forbindelsen forsvinder / bliver meget svag, når jeg er 10 m væk fra modemet.
Belært af dyrekøbte erfaringer, min 1000 kr, ville jeg idag ikke betænke mig på at lave et kabelnetværk. cry

Mvh.
bodker

Mit signal ude i boksen er ok - så det er ikke der, at " fejlen " ligger. sad

MULLE.....
Citat fra karin33

Mit signal ude i boksen er ok - så det er ikke der, at " fejlen " ligger. sad


Er der mon nogen i dette forum, der kan svare mig på - i hvilke længder USB kabler laves :?:

MULLE.....
hej karin jeg har selv haft esenet

Du kan ikke trække et usb kabel på over 5 meter så går det galt og det gælder alle usb devices, derimod kan du trække et rj45 netværkskabel op til 50 meter uden signaltab derudover skal man have en repeater på, det er rigtigt at du måske får problemer hvis du trækker et for lang antennekabel til dit esenet modem.

hvis det skal være trådløst køber du en trådløs router med trådløse netkort til så skulle det være løst
Annonce
Hej Soffi

Tak for et godt forståeligt svar biggrin

Hilsen Karin

MULLE.....
Citat fra karin33

Er der mon nogen i dette forum, der kan svare mig på - i hvilke længder USB kabler laves :?:


Standard-USB-kabler kan fås i længder op til 5 meter. Man kan få "aktive" USB-kabler, som forstærker signalet og muliggør længere rækkevidde. Så vidt jeg husker kan man sætte flere aktive kabler sammen op til vist nok ca. 30 meter i alt.

Men hvis det er muligt ville jeg også gå efter at placere modem ved antennestikket og trække netværkskabel til pc'en - det kan så vidt jeg husker trækkes op til 100 meter. Generelt tror jeg, man skal holde sig fra trådløst netværk, med mindre man har rimeligt godt styr på det - der er alt andet lige flere ting, der an gå galt.

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Hej Thomas !

Jeg vil forsøge med et netværkskabel, som du beskriver - men skal jeg også have anskaffet en repeater :?:

Jeg skal have trukket kabelet mellem 15 og 20 meter.

MULLE.....
Nu skal jeg passe på ikke at vove mig alt for langt ud i detaljerne, da jeg ikke kender Esenet eller hardwaren...

Men hvis dit kabelmodem har en netværksstik kan du sætte et kabel direkte herfra til et netkort i din PC eller til WAN-porten på en router.
I så fald er en repeater kun nødvendig, hvis du overskrider max-længden på ethernet. Jeg troede, den var 100 m, men selv hvis den er 50, som Soffi skriver, er du jo langt fra!

Altså: Ingen repeater, men køb et godt kabel!

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
TAK til alle for nogle brugbare svar biggrin

Jeg har nu købt et netværkskabel på 20 m og sat det til - og alt virker perfekt smile

MULLE.....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis