træ beskyttelse

Jeg har klinketræ under mine vinduer. Som jeg først har givet Gori 22,. det har jeg givet 2 gange. Derefter har jeg givet noget ædeltræsolie 3 gange. for på den måde, at få noget meget pænt beklædning, under min vinduer. Men det skal jo også vedligeholdes. Men kan jeg give det noget transparant olie, så der ikke sker noget med farve på mit træværk. eller SKAL det være med pigment i olien.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej JDK!

Som tidligere sælger hos GORI kan jeg kun anbefalde dig, at bruge et pigmenteret produkt, de farveløse produkter "brænder solen" af i løbet af meget få uger! Husk at vælge et produkt der passer til den ædelstræsolie som du har brugt - meget gerne samme fabrikant, så er du sikker smile God arbejdslyst!

If it ain´t broken - don´t fix it :-)
Hej

Du kan sagtens bruge farveløs olie, hvis du ikke vil have træet til at virke mørkere, men du skal påregne, at holdbarheden bliver reduceret, da det er pigmentet i olien, der yder beskyttelse mod uv-stråler.
Du kan også blande farveløs olie, sammen med en pigmenteret olie, netop for at undgå, at træet virker mørkere.
Jeg vil ikke anbefale, at bruge et GORI produkt, hvis solen brænder det af på få uger biggrin biggrin
Find et produkt; hvor tørstof indholdet er angivet, det er det netop ikke på GORI. :?: :?: :?:, eller få det oplyst af forhandleren.
Men en rettesnor er, for at få et nogenlunde holdbart produkt, uanset navn, og branding er:
Farveløs, skal indeholde min 30% tørstof
Pigmenteret, skal indeholde min: 45% tørstof
Træolie, baseret på linolie, skal indeholde min: 55%, afhængig, af farve.
Du kan altid blande 2 forskellige produkter, bare opløsningen er det samme, vandig, vandbaseret, terpentinbaseret, linoliebaseret, o.s.v.
Malingen er jo ligeglad med hvad der står på etiketten.

Colormann
Hvorfor ikke bruge linolie og trætjære?
Her er der tale om 100% stofindhold.
Hej.
Med de priser der er på mærkevarer af træbeskyttelse, kan man godt forstå der er råd til store tv-reklamer.
Vi overtog to ubehandlede yderdøre i huset, en mod nord og en mod syd. De var noget skjoldede og misfarvede af sol og regn. De havde vel siddet i i 6 - 7 år.
Grundet stundende fattigdom var løsningen linolie, iblandet jordfarve, der købes i pulverform.
De har fået to gange. Linolien hærder langsomt, så man når lige at spekulere på, om det var en fejltagelse. Men det kommer, og så er det et dejligt og smidigt produkt, hvor man ikke kan lave fejltagelser.
Hvis det er skadet træ, måske lidt mørnet, kan det godt reddes, for en tid ihvertfald, ved at afrense det og give det nogle gange, så det kan kan holde til det skal udskiftes.
Døren på billedet fik to gange sidste år, og så må vi se når den får igen. Misfarvningen kan stadig ses, da det ikke er heldækkende.

Og nej, jeg sælger det ikke og har ikke interesser nogen steder her !!

mvh


 varmetossen

Åh nej - så røg opmærksomheden igen da området lige var inden for en af kæphestenes cirkel - for nu at sige det sådan.
Jeg har en svaghed for at følge de gamle links

Nåh ja, fik lige set på det igen, oprettet, ja, men jeg synes da nok jeg svarede på forside.

mvh

 varmetossen

Skrevet af Klaus Lundstedt på 24 mar 2013 12:00
Åh nej - så røg opmærksomheden igen da området lige var inden for en af kæphestenes cirkel - for nu at sige det sådan.
Jeg har en svaghed for at følge de gamle links

Nåh ja, fik lige set på det igen, oprettet, ja, men jeg synes da nok jeg svarede på forside.

mvh

Jeg tror nu sagtens, du kan redde den ind under rettidig omhu

Spørgerens træværk, er nok ved at trænge, til en tur igen.

Mvh Jens
Ja, mon ikke den har fået en tur igen, eller er udskiftet til nyere...
Hyg jer bare. jeg gir denne omgang 

mvh

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også