lakerer selv

Er der nogen der har erfaringer med at lakere en bil selv? Hvordan går man til det og hvor køber man materialerne?

mvh

Kasper
Er der nogen der har erfaringer med at lakere en... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej JørgenE

Jeg er også flittig besøgende herinde, men der sker lidt mere der fanger min interesse på VWnettet smile
Hvad er farvekoden på denne skønhed?
Hej
Tak for de gode råd omkring malingen.
Det kan godt være det lyder mærkeligt, men hvor meget skal man slibe på det man skal male, skal al den gamle maling af eller skal man bare slibe lidt i det, og er det også min. korn 400 man skal bruge der ????

MVH Simon

Byg selv drømmebåden.
Annonce
Efter det jeg har gået og lyttet mig til skelner man mellem rust eller ikke rust. Er der ikke rust skal lakken "mattes" ned så den nye maling binder bedre. Er der rust skal der slibes helt i bund til blank plade så man er sikker på at al rust er væk.

De gange jeg selv har været igang med spraydåsen har jeg nu fjernet al den gamle maling, mest sådan ud fra den betragtning at så ved jeg da hvad jeg maler ovenpå.

Tilføjelser fra en "rigtig" maler er velkomne.
..........en Opel matsort som fås fabriksblandet ,
mener at det er nr 215 ,men giver ingen garanti

god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Citat fra Simon Jørgensen

Hej
Tak for de gode råd omkring malingen.
Det kan godt være det lyder mærkeligt, men hvor meget skal man slibe på det man skal male, skal al den gamle maling af eller skal man bare slibe lidt i det, og er det også min. korn 400 man skal bruge der ????

MVH Simon


Hvis der ikke er rust osv skal den gamle lak matslibes, for at sikre optimal vedhæftning af primeren. Dette kan for så vidt godt gøres med lidt grovere sandpapir end P400. Primeren/grunderen matslibes så med meget fint sandpapir for at undgå "slibespor" (ridser), og derefter sprøjtes topcoaten på.

mvh Lasse
Hej
Jeg har set der er flere dyser og vaælge imellem til en maler spøjte, hvilken en skal man vælge til hvad, er der evt. en tommelfinger regel.
og hvilket luft tryk skal man bruge til spøjtemaling??

MVH Simon Jørgensen

Byg selv drømmebåden.
...........har selv, er uddannet vognmaler/autolakerer, sprøjtet en campingvogn med en Harald Nyborg overkop sprøjte med 1,3 mm dyse til 149,00 med et godt resultat
det bedste er selvfølgelig en HVLP overkop pistol men den koster omkring 3000,- + moms
du skal ikke bruge mere lufttryk end sprøjteviften er fin ,
og det afhænger af malingens viskositet/tykkelse

god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også