Uheldige gør-det-selv'ere ...

Når man kigger lidt på andre fora, ser man af og til spørgsmål, der får håret til at rejse sig på hovedet.
Det bekræfter kun, at man hellere må spørge en gang for meget, inden man går igang!

Her er et par fra www.byggeri.dk :



Dårlig vandtryk

Spørgsmål:
Jeg har netop købt mig en lejlighed på Østerbro. Lejligheden har seperat bad og toilet. På toiletet var der kun en hane med koldt vand. Da jeg renoverede toilettet, fjernede jeg radiatoren for at få lidt mere plads. I den forbindelse købte jeg en ny vandhane med både koldt og varmt vand. Det kolde vand tog jeg fra den gamle hane og det varme vand fra de gamle rør fra radiatoren.

Mit problem er nu at der ikke er meget tryk på den varme hane i forhold til den kolde, hvad kan dette skyldes ? Jeg syndes også at vandet smager underligt.
Jesper V., Østerbro (09-05-2004)


Svar:
Go joke, lad os få nogle flere af dem.
MH, Haderslev (09-05-2004)

Svar:
Det er forhåbentlig løgn, eller også bare en joke som MH fra Haderslev siger.
Hvis ikke, så få det med det varme vand fra radiatoren lavet om hurtigst muligt, og af en aut. VVS'er.
C. W. Jensen, Holstebro (10-05-2004)



Byggerstrøm

Spørgsmål:
Jeg lige købt en sommerhusgrund, på Møn.
Da der ikke var strøm på grunden, har jeg midlertidigt sat to stykker bukket kobberrør omkring højspændningskablerne ude på vejen, hvor jeg har loddet ledningerne fast. Jeg har dog lidt problemer, da der om dagen ikke er strøm på min fordelerdåse.

Kan dette skyldes at jeg har monteret +´en på den ledning som lyset køre på ude på vejen ?

Hvilken ledning (set nedefra)på højspændningsledningerne skal jeg bruge ?
Der er 5 ledninger ialt !

Skal jordledningen tilsluttes, når det kun er midlertidigt ?

Michael, Vanløse (09-05-2004)

Svar:
Der må være tale om én joke :-)))
Mvh
René
Maskinmester
René, Hornbæk (09-05-2004)

Svar:
Hej Maskinmester
Nej det er ikke en joke..
Det er sådan at vi først får kloak samt strøm ført ind på grunden i August måned. Inden da har jeg brug for strøm til kunne støbe fundament m.m.
Håber nogle kan hjælpe med mine spørgsmål.
Mange "Gør det selv" hilsener
Michael
Michael, Vanløse (09-05-2004)

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej HansW

Kan du se, jeg har været tilstede med svar på et af disse hovedrystende spørgsmål :lol: :lol: :lol:

Mvh. Carsten
Jo, nu du siger det, kan jeg godt se, der er en lighed med hensyn til initialer og geografi. biggrin

Godt der er så mange prof/gør det selv'ere, der lige gider følge med her og give gode råd!

biggrin

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis