Gulvvarme - Plankegulv

Hej

Jeg har længe planlagt at jeg skulle vandbåren gulvvarme under egetræs planke gulv. Men nu den anden dag sad jeg og prøvede at finde nogle priser på gulvet, og der kom jeg til at læseat man ikke kan lave gulvvarme under plankegulv?? Jeg synes bare at jeg er helt sikker på at jeg har set det flere gange, men jeg tager måske fejl??
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved ikke med plank, det må komme an på leverandøren af gulvets anbefalinger. Jeg skal selv lægge lamelparket på et gulv med vandbåren gulvvarme, og det kan man i hvert fald.

Mvh. Carsten
Hej man kan sagtens lægge gulvarme under plankegulv, men det skal være gulvvarme med shunt og også helst styring, da temperaturen ikke må overstige ca. 23 gr celsius, dette pga at plankerne ikke skal begynde at vride sig o.lign.

Man laver en forskalling ovenpå strøerne hvor man lægger varmefordelingsplader ned i. Der er en beskrivelse af opbygningen på wirsbo's hjemmeside.
Jeg siger tak for svarene.

Jeg mente ogsaa at jeg havde set det flere steder med plankegulv.

Det bliver med blandeshunt, elektrisk styring og for at vaere paa den helt sikre side laver jeg det ogsaa med elektrisk foeler direkte paa roerene der ligger under gulvet.
En kommentar herfra skulle være, at jo tyndere "trægulvet er, jo bedre. Dvs laminatgulv må være bedre en massive planker. Men generelt er denne kombination naturstridig, da træ normalt anses for at være isolerende.

klassikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis