"tyske" vinduer

hej
Er der nogen derude der har prøvet at købe vinduer i tyskland, har været på internettet og fået et tilbud på plasticvinduer fra vika vinduer og der er en del at spare hvis man køber det over grænsen. er der nogle der har gode eller dårlige erfaringer.............. smile
på forhånd tak
lars

venligst
lars

EMMA GAD-GIDER DU........
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tyskland er jo ikke et u-land, og klimaet i nord er vel som vores, så jeg ser ikke helt noget problem.

Mht. plastic fik min far monteret plasticrammer (ikke vinduer :lol: ) for vel 30 år siden i en udlejningsejendom, og de er fortsat som nye - tætte og pæne, men jeg har da også set noget forfærdeligt bras andre steder, så det må være et spørgsmål om kvaliteten, og så har du da allerede sparet momsforskellen i Tyskland.

Mvh. JørgenE
Jeg tror du skal være lidt mere kritis overfor tyske varer end jørgen giver udtryk for.

Ikke fordi de tyske varer er specielt dårlige som sådan. Men de har meget ofte et meget anderledes design udtryk. Om du kan lide det eller ej er jo en meget personlig sag. Men overvej også om det er noget der falder i andre danskeres smag... Det kan fx betyde en masse den dag du vil sælge dit hus. Det kan være næsten nye vinduer, men hvis det ikke er tiltalende for en køber med det udseende de har, så bliver køberskaren hurtigt mindre eller prisen trykkes for at der er plads til en udskiftning.

Fx ser man meget ofte brune plastvinduer i tyskland, og ofte med meget kraftige rammer. Det er nok ikke lige hvad der falder i danskernes smag...

Men finder du den rette vare er der jo ikke noget til hinder for at købe i tyskland... Men skal du have en serie vinduer kan du sikkert også få dem til den rigtige pris i danmark... Så få eb godt trykket pris i danmark og foreslå så at de leveres i tyskland til den samme pri ( altsp pris excl moms ) så du kan spare moms forskellen.

Det er jo ikke alt der er billigere bare fordi momsen er lavere...

Fx koster alm mindelige discount øl ofte ikke mere i danmark en dhos grænsebutikkerne.... Eller kun ganske lidt mere, og hvem gider så bruge en hel dag påat hente to kasser Øl og samtidigt brænde 20 l benzin til snart 9,- /l af.....

Så lidt kritisk sans overfor materialerne... der er amnge andre parametre end prisen.... Kvaliteten service og leveringen samt betalingsbetingelserne

MVH Njord
Har handlet med Vika. Jeg synes det er fint og iorden. Det produceres vist i Letland.

klassikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis