Erfaring med SIEMENS vaskemaskine

Jeg skal ud og køre ny vaskemaskine og har kigget meget på en SIEMENS WIQ 1630 vaskemaskine.

Er der nogle som har erfaring med denne maskine..

Så vil jeg gerne vide det inden jeg går ud og investere 9000,- i en vaskemaskine. biggrin

Jan Kristensen
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg købte for 2 måneder siden en SIEMENS WXLS 1451 EU (1400 omdr. med display). Den er lav-ernergi og er den halve tid om at vaske i.f.t. den Gorenje vi havde før. Den vasker tøjet mere skånsomt - det krøller ikke så meget som før. VI er meget glade for den - især displayet så man altid kan se hvor langt den er i programmet og hvor langt tid der er tilbage.

NB! Bosch og Siemens laver de samme maskiner - eneste forskel er fronten hvor knapperne er flyttet rundt. Fætteren til SIEMENS WXLS 1451 EU hedder i Bosch-regi : BOSCH WFR 3250 EU (1600 omdr. - kunne ikke lige finde modellen med 1400 omdr.).

Iøvrigt : jeg købte hos Fleggaard og hentede den i Flensborg (Harrislee) og sparede 800 i moms. Pris 4.940 (vist nok vejl. 7495)
jeg tjekkede lige fakta på SIEMENS WIQ 1630 i f.h.t. SIEMENS WXLS 1451 som jeg købte - du får 1600 omdr., men resten er for mig en masse fancy ting som jeg aldrig ville få brug for. VI har ikke tøj der skal specialbehandles udover hvad den lille model kan klare.
Så med mindre du er teknik-freak kan du spare 4000,-. Jeg overvejede at købe modellen med 1600 omdr. men den var 1200,- dyrere - det ville jeg aldrig tjene ind igen - vi tørrer tøj uden for når det er muligt. Så forskellen på restfugtigheden på 50% vs. 44% giver for lidt. Eller er der andre der kan dokumentere det modsatte. Vi tører ca. 100 portioner i tørretumbleren i vintersæsonnen.

Men igen - der er nogen der vil have B&O selv om det Phillips komponenter pakket pænt ind. Jeg kan godt nøjes med Phillips.

Erik
Hej

Måske har det ikke interesse for dig, det virker som om du næsten har bestemt dig for den dyre maskine; men forbrugerrådet tester mange ting, bl.a. vaskemaskiner og resultaterne er faktisk ofte overraskende. Jeg fandt ikke lige den model du nævner; men for andre interesserede kan dette link være med til at afklare tingene.
http://www.fi.dk/test/haardehvidevarer/vaskemaskiner_toerretumblere/

mvh Anders
Hej, vi har en Siemens vaskemaskine som ikke længere tager skyllemiddel ind. Er der nogen som har haft samme problem og kender løsningen?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis