Hjemmelavet minidrivhus

Et minidrivhus er alletiders til at holde på fugtigheden, når prikleplanterne spirer. Men noget af en investering, når man har mange frøposer, der skal "i jorden" på en gang.

Derfor fik jeg en ide, som nu er afprøvet - og virker.

"Underskålen" er en farvet plastbakke, som der eksempelvis har været 1 pund hakket kød i. Overdelen er en høj, klar plastbøtte, som supermarkeder sælger med frugt i. Overdelen skal lempes en smule ned i underskålen. Vupti: 1 stk. næsten gratis minidrivhus.

Hurra for emballagesamlermanien :lol:
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Selvom foråret ikke er lige om hjørnet, så er det en god ide at begynde at gemme nævnte emballage nu. Så slipper man for at ompakke en stabel kød og spise sig igennem en masse frugt lige inden, man skal til at så :lol:
Jeg har gennem et par år brugt diverse plasticbakker som Zephirine skriver og det er en rigtig god ide. Desuden er de små flamingokasser man køber diverse planter i også gode.

Så længe det kun er for at holde på fugten mens der spires, er det faktisk ikke nødvendigt med et "rigtigt" låg, det virker helt fint bare man lægger ganske almindelig klar husholdningsfilm henover. Når planterne begynder at spire løfter de selv "taget", og når de bliver så store at de ikke kan være der er det bare at løsne filmen forneden, så de stadig er løst dækket så længe det er nødvendigt.

MVH
Kim

MVH
Kim
..............eller de berømte kødbakker puttet i en overstr. plastpose...........
.......så er det også bare at lukke op når planterne her spiret og de står stadig i et beskyttet miljø...............

med havehilsen

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Hej
Vi plejer at bruge plastikkasserne fra flødeboller,de virker bare.
Mvh
Torben
Den med flødebollebakkerne må jeg altså bare forsøge mig med :wink:

I.ø. fik jeg sidste år det råd at så ærteblomster/Lathyrus i mælkekartoner. Det skal også afprøves i år.
Annonce
Zephirine PAS PÅ VÆGTEN.
Du skal ikke spise alle bollerne selv :oops:
Mvh. Birger

P.S. Kunne ikk' lade være, selv om det er uden for tråden

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Bare rolig; jeg har for længst gemt vægten væk, så den ikke kommer til skade tongue
Hvis du potter om i runde urtepotter, er engangs vandflaskerene (hvor man har skåret bunden af) velegnet. Der er også plads til at de kan vokse sig halvstore.

Green

Det var jo lige den ide, jeg stod og manglede :!:

Jeg har en halv snes af den slags flasker, hvor drikkedimsen har opgivet ånden, stuvet ind i et hjørne af et skab, fordi jeg ikke nænnede at sende dem til forbrænding :lol:

Glimragende - takker.
Så er det vist på høje tid at nyde et par flødeboller lørdag aften :wink:
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis