toilet, der stopper

Hej!
I vores hus (fra 1955) stopper toilettet på 1. sal uafladeligt, når nogen "laver stort". Badeværelset er efter de brune fliser at dømme fra engang i 70'erne, og toilettet er da også fra før vandsparerådene. (Jeg tør slet ikke drømme om at lægge mursten i cisternen, som jeg ellers har gjort med held i tidligere boliger...)
Jeg har prøvet at bruge mit rensebånd, men resultatet er det samme.
Da vi flyttede ind, stod "kamelkysset" parat bag toilettet, så problemet er nok ikke nyt.
Vi mistænker konstruktionen - altså at der er for lidt fald fra selve toilettet og den ca. halve meter ud til faldstammen. Men kan en vvs-mand virkelig have lavet sådan noget l...?
Er der mon nogen, der har andre forklaringer og evt. løsninger på vores problem?
Vi tør dårligt have gæster, i hvert fald kun til beværtning af flydende art .... :oops:

Bedste hilsner
Fr. Fingernem
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Hejsa.

Bruger du det fine dyre 3-, 4- eller flerelags-papir? Så prøv at skifte til noget almindeligt 2-lags. Er der en "grat" i røret eller en samling der har forskubbet sig lidt, sidder det kraftige papir ret let fast - det almindelige stryger lige igennem.

Har selv (lidt bitre) erfaringer med et lignende problem, ha-ha...

Med venlig hilsen
FlemmingB

Hvor stort er faldet da? Hvilken rørdimension? Kan I se røret? Alt andet lige skyller de gamle toiletter med så meget vand, at det på den 1. halve meter nok skulle kunne skylle skidtet ud - forudsat der ikke er negativt fald eller direkte blokeringer.
Men har I prøvet at drøne et rensebånd godt frem og tilbage i røret? Der kan med tiden have bygget sig et helt lag op ude ved muffen til faldstammen, som kun kan fjernes med rensebånd og/eller gennemspuling.

Har lige fjernet en tilsvarende gammel installation - det undrer mig, at den har fungeret uden problemer. F.x. var bruseafløbet stoppet af en 10 cm "prop" af hår, tagrør (spørg mig ikke hvorfra) m.v. - men vandet løb fint væk fra gulvet...

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis