Arkitekt

Hej alle i gæve LDS'er

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde en dygtig (og gerne billige) arkitekt der kan hjælpe mig i forbindelse med tilbygning og facade renovering. Det drejer sig om et parcelhus fra 1958.

Hilsen Per


Med venlig hilsen
Per M. Friis

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er det for et projekt du påtænker !!
Er det "rigtige" tegninger du ønsker eller er det bare et skitse prjekt.
Hvis du kan nøjes med skitser er diverse kreditforeninger ofte udstyret med et service gen hvor man kan få "arkitekt hjælp" det koster vist omkring 3000 for et skitse projekt.
En arkitekt tager vel omkring 8-15 procent af prisen på det projekt hun/han skal tegne.
Hvis det er tegninger til kommunen i forbindelsemed en bygge tillladelse kan du sikkert selv klare det da der egentligt ikke kræves specielt meget.
Du kan kigge på biblioteket, for at finde bæger om bygnings tegning og konstruktion generelt og der suge en masse viden til dig.

Når du så løber i et mere konkredt problem skriver du et spørgsmål og gerne med en skitse og lægger den ind på www.lav-det-selv.dk så får du et godt svar ret hurtigt biggrin

Kig evt også på www.netarkitekten.dk Jeg har selv lige kigget og de har noget de kaldet "tegne hjælp" http://www.netarkitekten.dk/kategori/thelp/arkiv_bua.htm

Venligst Njord biggrin

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af njord (den 31-07-2002).]

MVH Njord
Hej njord - tak for dit svar

Det jeg ar brug for er hjælp til at få styr på helheden. Jeg har rigtigt mange ideer til hvordan jeg vil bygge til og ændre den eksisterende facaden, men jeg har brug for en der sikre, at det ikke kun er mig der synes det er flot. Jeg kunne jo en dag komme i en situasion hvor jeg skal sælge huset.
Her tænker jeg på den tid hvor vi kikkede på hus. Der var nogle frygtelige misfoster af gør-det-selv ombygninger imellem.
Udførsel og projektering kan jeg selv klare. tongue

Hilsen Per

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Per M. Friis (den 31-07-2002).]

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Per M. Friis (den 31-07-2002).]

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Hej Per

Jeg tror du skal prøve at kigge lidt på nette og finde nogle sider omkring nybyggeri, jeg ved det "kun" er en ombygning.
Men et eller andet sted har jeg set en tekst om at få ridset et godt forløb op.
Det drejer sig om hvilke ønsker og krav man har til det færdige resultat. Her tænker jeg på antal rum og deres brug.
Så kommer det med hvilken stil man ønsker, skal man være tro mod den eksisterende stil eller skal man bevist bryde og skabe en ny harmoni ?? Det er her en arkitekt kan komme med et godt indput.

Jeg tror at hvis du forsøger at stille dine forventninger op og tager en snak med en arkitekt/bygningskonstruktør om et skitse oplæg, så vil du sikkert kunne fornemme om der er den fornødne kemi inden der kommer penge på bordet. Bare bed om et forberedende møde uden beregning.

Venligst Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis