Kommentarer til projekt: Hjælp/Råd til at lave 2 stks Franz jeager skabe!

Her samles kommentarer til projektet: Hjælp/Råd til at lave 2 stks Franz jeager skabe!

Kommentarer vises både her og på projektet.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Spændende projekt!

Vær lige obs på ikke at tørslibe elelr bruge varmepistol i malingen hvis skabene er fra før 2001 da der er varierende mængder af tungmetaller i malingen.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Der er mange muligheder, men hæfter mig ved slibning med sandpapir. Det kan ikke lade sig gøre uden store anstrengelser fordi den nuværende overflade er meget nubret - sådan er alle våbenskabe overfladebehandlet.

Afrens grundigt med cellulosefortynder og overmal med ny maling. Maling af våbenskabe er en af de få undtagelser hvor jeg vil anbefale en rulle. Cellulosefortynder bevirker også at du kan undlade anden grunder.

En egnet maling kræver ingen yderlig forsegling.

Guldmaling oven på maling kan det gyldne look forbedres ved at grunde med rød maling. Det er en klassisk fremgangsmåde ved forgyldning med både bladguld og slagmetal.

Til tekst vil jeg helt klart anbefale serigrafi. Det er en af de simple grafiske processer enhver kan udfører på køkkenbordet.

PS: Når du alligevel monterer lys, kan det anbefales du installerer lyd når skabene åbnes. Det har en af mine bekendte fra skydeklubben. Temaet fra "Star Wars" giver optimal respekt.  
Rantzau skrev den 24-07-2025 19:10:24

Der er mange muligheder, men hæfter mig ved slibning med sandpapir. Det kan ikke lade sig gøre uden store anstrengelser fordi den nuværende overflade er meget nubret - sådan er alle våbenskabe overfladebehandlet.

Afrens grundigt med cellulosefortynder og overmal med ny maling. Maling af våbenskabe er en af de få undtagelser hvor jeg vil anbefale en rulle. Cellulosefortynder bevirker også at du kan undlade anden grunder.

En egnet maling kræver ingen yderlig forsegling.

Guldmaling oven på maling kan det gyldne look forbedres ved at grunde med rød maling. Det er en klassisk fremgangsmåde ved forgyldning med både bladguld og slagmetal.

Til tekst vil jeg helt klart anbefale serigrafi. Det er en af de simple grafiske processer enhver kan udfører på køkkenbordet.

PS: Når du alligevel monterer lys, kan det anbefales du installerer lyd når skabene åbnes. Det har en af mine bekendte fra skydeklubben. Temaet fra "Star Wars" giver optimal respekt.  

Elsker ideen med starwars (min kone kommer til at slå mig ihjel) 

Har læst at det anbefales at hvis man bruger malertapr til mønstret så skal man male over først med primær farven for at undgå at maling sniger sig under tapen, men ender laget ikke med at blive alt for tykt hvis jeg både skal bruge et lag maling, så rød grunder og til sidst guld maling?
Brug ikke malertape til mønstre på en nubret overflade. Brug en akvarelpensel og håndstøtte. Håndstøtten en bare en kort pind med blødt materiale i begge ender så pinden holdes et par centimeter over emnet så du har helt styr på din parkinson.  

Alle kunstmalere bruger dette hjælpeværkstøj.

Guldmaling er helt opakt, så de underliggende lags dækevne er ikke så afgørende.

Akvarelpensler er velegnet til både rød bundfarve og guldmaling. Det er langt lettere end bøvlet med tape.  

Efter mange forsøg, er jeg kommet frem til at almindelig guldspray på dåse er tæt på det perfekte. Kom et pust på en glasplade og brug glaspladen som en palet. Resten giver sig selv. 

Du kan også tilslutte lydeffekterne til et motherfucker stort surround anlæg, men så kommer du nok helt sikkert i bad standing hos madammen.   
E

Rantzau skrev den 24-07-2025 19:56:34

Brug ikke malertape til mønstre på en nubret overflade. Brug en akvarelpensel og håndstøtte. Håndstøtten en bare en kort pind med blødt materiale i begge ender så pinden holdes et par centimeter over emnet så du har helt styr på din parkinson.  

Alle kunstmalere bruger dette hjælpeværkstøj.

Guldmaling er helt opakt, så de underliggende lags dækevne er ikke så afgørende.

Akvarelpensler er velegnet til både rød bundfarve og guldmaling. Det er langt lettere end bøvlet med tape.  

Efter mange forsøg, er jeg kommet frem til at almindelig guldspray på dåse er tæt på det perfekte. Kom et pust på en glasplade og brug glaspladen som en palet. Resten giver sig selv.

Du kan også tilslutte lydeffekterne til et motherfucker stort surround anlæg, men så kommer du nok helt sikkert i bad standing hos madammen.   

Atlså nu er mine kunstævner i den hel skæve ende. Kan slet ikke forstille mig at kunne male det uden det bliver et skæft helvede.

Annonce
Læg våbenskabet ned så dekorationerne med guld males på en plan flade, så lettes arbejdet ganske betragteligt.

Det er ikke evnerne men lysten og diverse hjælpeværktøjer der sikre et godt resultat.
Jeg lavede et "franz Jäger" under vores kældertrappe.
Døren er træ så min tilgang var flere lag grunder/topmaling og så ellers i gang med den lille pensel, og en bunke tid  
Håndtaget er lavet af mdf. "mekanismen" er et låg til en spraydåse, lidt plast og noget træ. Det hele er bare skruet på døren og fungere som sådan ikke.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik skrev den 25-07-2025 11:29:13

Jeg lavede et "franz Jäger" under vores kældertrappe.
Døren er træ så min tilgang var flere lag grunder/topmaling og så ellers i gang med den lille pensel, og en bunke tid  
Håndtaget er lavet af mdf. "mekanismen" er et låg til en spraydåse, lidt plast og noget træ. Det hele er bare skruet på døren og fungere som sådan ikke.

Det er pænt blæret det der!

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også