stikkontakt

Kan man forlænge en stikontakt. Jeg har en stikkontake der sidder et meget trælst sted. Jeg vil godt bare have den flyttet 1 meter ned.
Kan det lade sig gøre.......Jeg skal nok lade en autoriteret elektriker gøre det. Jeg vil bare have at vide om det kan lade sig gøre. For så vil jeg hjem og skære rillen og bygge indbygningsboksen ind i væggen. Og så ringe efter en elektrikker.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er der ingen problemer med...
Men inden du riller så vær sikker på at du ikke riller ind i røret der fører ledningerne frem til stikkontakten....

Ledninger og rør bør føres lodret og vandret.... Men et er intensioner,noget andet kan være realiteter !!

MVH Njord
Der er noget du lige skal være opmærksom på.
Hvis det er et fast kabel der er ført frem til stikkontakten og det kommer fra oven, skal det forlænges og så får du en samledåse muret ind, der hvor stikkontakten sidder nu. Og den er synlig da man skal kunne komme til den.
Hvis kablet kommer fra neden kan du banke det ud og få det monteret direkte i den nye stikkontakt. Og dermed helt få lukket hullet der hvor stikkontakten sidder nu.

mvh
Jens
Der er noget du lige skal være opmærksom på.
Hvis det er et fast kabel der er ført frem til stikkontakten og det kommer fra oven, skal det forlænges og så får du en samledåse muret ind, der hvor stikkontakten sidder nu. Og den er synlig da man skal kunne komme til den.
Hvis kablet kommer fra neden kan du banke det ud og få det monteret direkte i den nye stikkontakt. Og dermed helt få lukket hullet der hvor stikkontakten sidder nu.

mvh
Jens
Hvis kablet ligger i rør kan du trække et nyt fra der hvor den kommer fra (en samling) til din nye stikkontakt.

Forlæng røret med en rørsamlemuffe ned til din nye stikkontakt.

Brug en søgefjeder til at trække de nye ledninger gennem røret

Mur røret inde med den nye, ubrudte ledning wink

/Janus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis