Installation af lys i kabine.

Hejsa!

Der må være en dygtig handyman som kan fortælle mig hvad der er klogest at gøre i forbindelse med installation af loftslys i min hardtop båd.

Jeg har købt mig en Shetland Dolfin Kadet! Fin båd!
Men jeg ville gerne montere et loftslys i "kabinen" som egentlig bare er en hardtop. Problemet er at toppen er enkelt skroget, så jeg kan ikke bare skjule ledningerne bag kanter mv.

Skal Jeg ud og købe nogle ledningslister til at skjule ledningerne i eller er der andre måder at gøre det på ?

Er der nogen som kender WWW-sider hvorpå man kan finde sådanne produkter til installering af lys og evt. beskrivelser af hvordan det gøres ?


På forhånd mange tak

Pulle

www.maitreya.org - Messias er her... igen! Søg og du skal find!
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Pulle

Hvilken form for lys påtænker du at opsætte ? - Her tænker jeg på halogen, dioder alm. pære osv.

Grunden til jeg spørger er at du skal vælge det rigtige ledningskvadrat, og er det nu halogen du påtænker at opsætte skal ledningerne være tykke.

Kan du ikke indsende et billede af din hardtop, elle henvise til en side hvor man kan se et bilede. Man kan lave mange ting ved at anvende dele fra den installation man anvender i normale huse idag. ( kabelkanaler, limlister osv.)

Men husk nu sikringer !

Skriv igen

Mvh / Br

Peter Sørensen

www.diode.dk - Se mere om Winga 30 motorbåd
Hej Peter

Jeg har desværre ingen billeder og har helle ikke mulighed for at tage nogen i øjeblikket.
Meníngen med lyset er at det skal være et behageligt lys men samtidig skal man kunne se lidt. Jeg havde forestillet mig en alm. 12V glødepære!

Til at skjule ledningerne havde jeg forestillet mig en form for panel liste med trælook, tror jeg! En maritim internet butik til sådanne ting!

Ja, jeg ville da også sætte en sikring i!

/pulle

www.maitreya.org - Messias er her... igen! Søg og du skal find!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis