Traktose og ....miljøplanter ???

Hej.

Er der nogen i dette forum som har hørt at der skulle findes nogle "miljøplanter" som er temmelige gode til at dæmme op for traktose :?:

Efter sigende skulle der findes planter hvis rodnet går dybt og uhindret igennem hårdt jordlag, og sørger for at sammenpresset jord løsnes.

Kender nogen her til disse planter :?:

Til dem som ikke ved hvad traktose er:

:arrow: Det er når fx store arbejdskøretøjer har kørt på et område (fx i forbindelse med husbyggeri), og derved har trykket/sammenpresset jordlaget så hårdt at planter har svært ved at gro på området.

Mvh
Selvbyggeren
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Traktose er nemmere at forbygge end at helbrede!

Men, når skaden er sket, er det for sent at komme med den slags guldkorn.

Mit bedste råd til dig: Få fat i en entrepenør med en rendegraver, hvor der istedet for en skovl er monteret en grubber. Den dygtige rendegraverfører kan så trække jorden igennem med grubberen, og traktosesålen løsnes og forsvinder. Ingen unødvendig kørsel på jorden.

Hvis du er "økologisk minded", og absolut ikke kan få dig selv til at bruge maskinkraft, så kan du så lucerne, som har rødder der kan gå ned i 1-1½ m dybde.

Jeg vil personlig vælge maskinløsningen.

Mvh

Mvh.
bodker

Tak for dit hurtige svar. smile

Det sted hvor jeg har traktose tør jeg ikke grubbe på, da det er sandsynligt at der bl.a. ligger el-, antenne-, og kloakledninger.

Lucerne... - ja, jeg har på et tidspunkt læst at Lucerne (og Endivie og Olieræddike) havde en vis effekt på traktose.

Jeg skrev plantenavnene ned i min lommebog da jeg læste artiklent, men jeg kan i dag ikke huske hvilken plantetype, som er bedst til at afhjælpe problemet.

Derudover har jeg forgæves ledt på nettet efter nærmere info om hvad planterne kan, og har ej heller haft held til at kunne købe Endivie og Olieræddike, de steder hvor jeg færdes.

Men hvis du mener at Lucerne er det bedste våben - så vil jeg prøve det.

Mvh
Selvbyggeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis