Priser på materialer

Hej "gør det selv folkens"
Hvis du har læst et af mine tidligere indlæg kan du se at jeg er ved at restaurer et ælder hus fra 1890.

I denne forbindelse køber jeg en masse materialer og det bliver efterhånden en dyr sag. Jeg her fx lige undersøgt prisen på thermisol g150 gulvisolering, og det koster min 200 kr pr m2, og hvis jeg skal bruge thermisol varmeplader koster disse 280 kr pr m2. (det syndes jeg er maget dyrt)

Mit hus ligger i nærheden af Roskilde, er der nogle der kender nogle billige trælaster eller er der nogle der har erfaring med at købe materialer i Sverige, kan det betale sig og hvem skal man kontakte??

Mvh
Michael
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej "ombygger"

Du har ret i at materialer ikke er billige endsige gratis. Hit umiddelbare råd er at du laver en liste over de materialer du skal bruge, husk søm skruer lim osv. Denne liste indhenter du så priser på forskellige steder, det kan også fint være i Jylland.
Men handler du langt væk skal du have tillid til forretningen da der er stor forskel i kvaliteten på fx tømmer. Eller få en rabat aftale med en lokal tømmerhandel under forudsætning af at du handler store mængder hos ham. Gæt kvalificeret på hvor meget du skal købe for, lidt om hvad det er for dele du mangler og aftal en fast rabat og gerne en konto, det gør det lettere at betale en gang om måneden eller få måske enkredit der løber i et halvt år.

Du kan jo også sende din liste til en svendk tømmerhndel og få deres pris. Elle start med at kigge i den blå avis for at finde et prisniveau, der så kan forhandles ned fra !!

Venligst Njord. wink

MVH Njord
Hej Njord

Tak for dit maget hurtige svar, det er ikke 10 min siden jeg lage dette indlæg ind.
Mht. Den Blå Avis, så er det et sted hvor jeg selv søge (og har købe).

Mht. til konto hos en tømmer handel har jeg opdaget at der er maget forskel hvad de forskellige tømmerhandler er billige med.

Jeg vil følge dit råd og samle mine indkøb så jeg kan lige dem i udbud

Mvh
Michael
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg lavede en liste over de materialer jeg skulle bruge, og så sendte jeg den rundt til de forskellige tømmerhandlere.

Det højeste bud var 109.000 kr og det billigste tilbud var 76.000 kr. Så gik jeg ned til min lokale tømmerhandel og viste dem det billigste tilbud, og så fik jeg mine materialer til den pris hos dem.

Samtidig oprettede jeg en konto hos dem, og hver gang jeg bestiller, får jeg mine materialer med 15% rabat. Husk at fortælle dem hvor meget du forventer at købe for. (læg 50% oveni)

Samtidig er det dejlig nemt, når man lige skal bruge et eller andet, at man så smutter ned i den lokale.

Når man skal købe for så mange penge, så er de fleste tømmerhandler villige til at give hvad som helst for at få ordren, og få kunden i hus. (min ordre på 76.000 kr, er jo egentlig ikke det helt vilde, i forhold til prof. tømre/snedkere.)

Mvh
ThomasB

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 16-06-2002).]
Endeu en gang tak for de gode råd

Jeg har sendt tilbud ud til forskælige trælaster og jeg har entilvider fået nogle gode tilbud

mvh
michael
Hej folkens
Det kan godt betale sig at sende en støre order i udbud.
Mit tilbud bliv besvaget maget forskæligt af de forskælige trælaster, de fleste havede glæmt nogle af tingne og aflige vel var de dyer end detsted jeg harvalgt. Jeg skyder på at jeg har spaget et stem mellem 4000 og 5000 kr på en order der ligger på knap 20.000 kr (med moms, så der er nogle store ervangser rundt om kring.

Der ud over har jeg også fåget en bygge konto hvor jeg får 15% på alt jeg køber.

Mvh
Michael
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej.

Vær opmærksom på mængden!!! Det er her min erfaring de vil "snyde" så de bliver de billigste.

------------------
Poul Erik

PE

Hej ronr3

Det er det, der er så skønt ved denne side - et utal at mennesker hjælper hinanden, og denne gang hjalp det så dig, med nogle "lynhurtige hjælpesvar". Skønt, og tak Njord, ThomasB, og pev - I er med til at skabe siden på den gode måde.

Og husk det, hvis du også sidder inde med en viden - så giv den videre til os andre - vi har glæde af det alle sammen.

Held og lykke med indkøbet.

Mvh. Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
Hej pev (og alle jer andre)
Tak for alle de gode besvargelser.
Jeg er maget opmærksom på at det tilbud jeg har fåget indholdte de varge som jeg har skrivet på min tilbudssedl.
jeg kunne også konstater at nogle af dem der var dyer end det tilbud jeg har valt, ovenikøbet havede glemt nogle af de vare jeg skulle have. Men det tilbud jeg valte havede det hele med.

med vcenlig hilsen
Michael
Hej.
ved nogle her i panelet hvor man køber billig god maling til et stort træhussmile Måske i udlandet eller hvor som helst på sjælland.
Hej,

Jeg skal igang med at male mit hus - en nypudset bungalow - der blev pudset sidste år og har stået ubehandlet siden.

Hva' er bedst silikat maling eller olie-emulision ? - Der er ingen tvivl om at det SKAL være en diffusionsåben maling - men hvad er bedst - og lettest at få et pænt reslutat med ?

- Jeg kan bedst lide en helt ensfarvet mur - ikke med alle de der nuanceforskelle...

- OG hvor i alverden køber man malingen til en fair pris ? - Det er jo hundedyrt!

På forhånd tak for svar ;o)

Hilsner fra Mary Dyt Båt
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også