Male badeværelsesfliser Grunder/Slutmaling?

Hej.

Vi bor i et gl. hus fra 1956 og det ene badeværelse er det orginale. Jeg påtænker mig denne weekend at male de gamle fliser ( som sidder virkeligt godt fast! ) Grundmalingen jeg vil påføre efter en grundig afkalkning og afrensning, er en mat hæfte-grunder på mineralst terpentin basis. Spørgsmålet er nu, kan den afsluttende maling være på vand-basis? (Acrylmaling). Jeg har nemlig en rigtig god erfaring med at malingen på vand-basis holder sig flot hvid i laaaang tid! Men kan jeg "blande/male" de to forskellige slags malinger oven på hinanden?

Svar gerne snart biggrin Jeg skal male i weekenden....

M.v.h.

FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja du kan godt male med vandbaseret ovenpå oliemaling, men ikke omvendt.

Det er sjældent det bliver et godt resultat at male fliser.

Det bedste ville være at få de gamle ned, men det kan nemt blive en større operation, hvis pudset ryger med.
Hej

På med hæftegrunderen, vent 24 timer, og på med den vandige slutmaling.
Det bedste er såmænd også en vandig slutmaling, da den er mere fleksibel og smidig=længere holdbarhed, og som du selv er inde på, så holder den sig også hvid i længere tid.
Husk hvis der er direkte påvirkning af vand, vil jeg anbefale minimum en glans 40, og højere glans endnu, jo længere holdbarhed
Jo mere grundig forarbejde, jo længere holdbarhed. smile
Husk på at malingen skal stå og hærde, jo længere ro den får, ca. 1 uge= længere holdbarhed biggrin

colormann
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også