Kabling af fjernsyn og video

Problemstilling: Video i stue, fjernsyn i soveværelse, alt koblet til fællesantenne (separate kabler fra fordeler i kælder til alle værelser/stuer).
Kan jeg via antennekablet sende videosignalet retur til fordeler og op i soveværelset (og for at imødegå div. spøgefulde sjæle - det er KRØNIKEN, hun vil se deroppe (desværre ;-)

Antennekablet går pt. ind i video, videre til fjernsynet via scart. Så jeg tænkte på at bruge antenneudgangen og sende signalet retur via samme kabel???

Mvh.

Jan R.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lavet det på den måde, at jeg lader antenne signalet fra videoen gå ned i en fordelerboks. Fra boksen går der så et kabel til fjernsynet i samme rum (stuen), samt et til fjernsynet i soveværelset.

Det er vel egentlig også det du selv foreslår.

Med venlig hilsen

Claus Holm
Kan du ikke når du har faste stik, jeg har lavet et retursystem, men det er lavet med dobbeltkabling, altså Antenne-satelitmodtager-video-fordelertilTv og til de andre rum i huset, så alle kan se parabol og video.

Er det umuligt vil jeg foreslå et AV link system...........

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
haha njord...

Problemet er, at jeg har lavet single kabling, alt sammen fra en fordelerboks i kælderen. Så det bedste ville være at kunne sende signalet retur via "det indgående kabel".

Som den vise gør-det-selv'er jeg er, har jeg selvfølgelig forberedt hele huset til dobbelt kabling...... ja altså lige indtil jeg simpelthen ikke gad fræse mere. Og det gør sig selvfølgelig lige gældende ved stik, hvor fjernsynet mod al forventning endte med at stå...... Så hvis der nu var en teknisk løsning, ville det være MEGET RART!

Mvh.

Jan R.
Antenneløsningen kan sikkert godt lade sig gøre, men en bedre løsning er efter min mening at bruge en trådløs sender/modtager (AV link), hvor modtageren samtidig kan sende fjernbetjeningssignaler retur til senderen. Jeg bruger det til min sat-modtager, og det giver den fordel, at jeg med fjernbetjeningen (eller en universal-remote) kan betjene "dyret" fra sengen, selv om det står i stuen.

Der er forskel på kvaliteten (rækkevidde) fra mærke til mærke, og det er ikke alle modeller, der har fjernbetjeningsfunktionen. Lumatron (fra FDB) kan IKKE anbefales!

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Annonce
Bare for lige at afbryde strømmen af mere eller mindre højteknologiske løsningsforslag: Har du overvejet at købe en billig video til soveværelset?

biggrin
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Jeg kan anbefale den trådløse løsning
PT er der tilbud hos TDC, se i ebutik Top 10 liste
Jeg har netop idag sat et sæt op hos en kammerat
og det virker.
Mvh
Kgn

Mvh
Kim
Munkebo
Hej KGN!

Jeg mener at det trådløse Medion TDC har på tilbud kun sender audio/video fra et tv eller video til en anden modtager f.eks. tv.
Eksempel : sættes til video/tv i stuen og kobles til tv i soveværelset.
Man kan kun se den kanal der kører på videoen i stuen.

Har jeg ret?

Der findes en model der er et nummer større fra Medion der kan overføre antennesignalet frem for kun audio/vídeo via Scart. Se evt. mere på www.medion.de (Medion er tysk).

Erik
Citat fra ErikP

Hej KGN!

Jeg mener at det trådløse Medion TDC har på tilbud kun sender audio/video fra et tv eller video til en anden modtager f.eks. tv.
Eksempel : sættes til video/tv i stuen og kobles til tv i soveværelset.
Man kan kun se den kanal der kører på videoen i stuen.

Har jeg ret?


Det er sådan, alle de systemer, jeg kender, virker, og eftersom Jan R.s fjernsyn i soveværelset alligevel har sit eget antennestik er det jo fint nok smile - Hvis det endelig er, kan man jo netop bruge fjernbetjeningen til at skifte kanal med (hvis det fx er en sat-modtager eller Selector - i så flad kan antennesignalet alligevel ikke bruges til noget)

Citat fra ErikP


Der findes en model der er et nummer større fra Medion der kan overføre antennesignalet frem for kun audio/vídeo via Scart. Se evt. mere på www.medion.de (Medion er tysk).


Er du sikker på, at den ikke bare har indbygget tuner i senderen? Jeg kan ikke finde andre typer end den først omtalte på Medions side, men ved, at typen med indbygget tuner findes. Jeg kan dog kun se, at det skulle være relevant, hvis man ikke har antennestik ved modtageren (eller har et Plasma/LCD-TV uden tuner).

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Hej Thomas

Jeg tror du har ret - den større version til 49 euro kan ikke sende antennesignalet jvf. vedhæftede billede fra Medions web :

Erik
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis