Microdispenser.

Hej farve folk...

Jeg har lige købt lidt til min overetage..
200 kvm glasfilt, 40 L klæber og 40 L grunder... Det kostede ikke det helt vilde ca 2000,- men de 2x10L microdispenser koster bare ved kasse et !!!

Hvorfor er "det farvede vand" så dælens dyrt ??

Er det nødvendigt ??

Venligst Njord :oops:

MVH Njord
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa

Jeg tror du køber af de forkerte kanaler. Jeg mener jeg pleje, at give ca. 200 kr. for 10 liter. Men dette er også hos en malergrossist.

/Claus

Morten
Først vil jeg sige at jeg også er blevet "tørret" ved køb af "grunderen" - man må ikke undlade at bruge det først. Der er meget stor risiko for at slutresultatet bliver ikke godt hvis man undlader.

Prøv at læse på produktet, hvis det er gipsplader eller spån kan du sortynde med almindelig vand, så strækker det længere.

På stærkt sugende overflader skal man lige være lidt forsigtig med at fortynde...

Mvh.

René

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej

Mikrodispers/forankringsgrunder/mur & pudsgrunder skal altid blandes op 1/1 med vand, hvis væggen skal beklædes bagefter, også selv om at væggen er stærkt sugende.
Hvis man vælger og male direkte på væggen, skal der normalt ikke blandes op, men jeg anbefaler altid at blande op med 15-20% vand.
Da man rimeligt nemt, kan komme til at overgrunde.
Vi bruger mikrodispers, for at f.eks. vævlimen ikke skal suge ind i væggen, så den ikke har kontakt med vægbeklædningen mere, eller på forholdsvis glatte flader, for at der kan komme kontakt imellem væg og lim/maling.
Priserne varierer jo efter hvad der står på ETIKETTEN(læs mærke), helt nede fra kr. 150 og op til 700,- pr. 10 ltr.
Det du/i betaler for, er jo stadigvæk mærket og ikke indholdet.
En stor malermester, betaler mange gange 30-40%, mindre for produkterne, end en kædestyret farvehandler gør, og de kan så tilsvarende i den anden, sælge varerne for 30-40% mindre end den kædestyrede farvehandler.
Ps. til 200m2 skal du kun bruge 10 ltr. da der skal 10 ltr. vand i.
Det giver 20 ltr. og da rækkeevnen er på mindst 10m2 pr. ltr. skal 10 ltr. mikrodispers være nok.

Colormann
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også