Kommentarer til projekt: TV-Bord med udtrækstop

Her samles kommentarer til projektet: TV-Bord med udtrækstop

Kommentarer vises både her og på projektet.

http://beslagsmanden.dk
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart ser det fint ud, men der er svært at se detaljerne på billederne.

Nu efterspørger du jo kommentarer til resultatet, jeg må dog nok sige, at jeg ikke synes ristene er ret kønne. Kedelig plast med støbt firmalogo, så vidt jeg kan se. Der går nok ikke mere end et par måneder, så er plastikken helt gul, og det vil se endnu værre ud end nu. At de vender opad ødelægger helt det ellers ret strømlinede look. Er de overhoved nødvendige, når der er stof på fronten? Hvis der er brug for dem, kunne de måske være placeret på undersiden, så de ikke er synlige, eller på siderne. Jeg ved godt varmen søger opad, men hvis der reelt er et varmeproblem, så kunne man montere en lydløs blæser, som flyttede luften i den retning man ønsker. I stedet for som nu er lede varmen direkte op i tv-et.
Hej Jens

Tak for input :)

Det er helt korrekt at ventilationsristene bryder den ellers pæne overflade lidt.
Har faktisk været med til at lave en tilsvarende for et års tid siden. Her er der huller i bundpladen, samt ventilator i, men så uden huller i toppladen. Det er desværre ikke nok til at holde forstærkeren afkølet :(
Jeg har ikke fået det testet ordentligt endnu, hvor godt det virker med denne metode, men forhåbentligt kan den sende luft nok igennem, men nu må vi se.

Den oprindelige tanke var faktisk at den skulle fræses ned så den lagde plan med overflade, men tidsplanen skred lidt, så vi måtte i denne omgang nøjes med at ligge den ovenpå.

Men ellers er jeg enig i at det hvide plastic måske ikke hører til lige her, men af de muligheder jeg lige havde ved hånden, var dette den bedste løsning.
Hvis udluftning på toppladen er et krav, kunne man måske have lavet en anden løsning? :)

http://beslagsmanden.dk
Man kunne måske nøjes med at fræse et par aflange spor i toppladen og male den blotlagte kant hvid - eller måske sort. Nogen gange er det pænere at fremhæve noget end at prøve at skjule det.
En anden mulighed var at lave en 5-10 cm stofbelagt ramme, som så sidder helt inde langs væggen, og så gøre toppladen tilsvarende kortere.
Eller måske lade toppladen have 1cm afstand ind til væggen.
Jeg havde i hvert fald nok gjort et eller andet for at slippe for de grimme plast riste.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også