Fliser omkring kloak

Hej LDS. Jeg fik rigtig god hjælp med mit kloak projekt. Nu har jeg forhøjet brøndene med PVC topringe, og skal nu have lagt fliserne pænt rundt om. Ville i bare skære fliserne helt kantede, og så bare fylde hulrum med mindre sten eller lignende? Også i forhold til hullet, vil i så bare fylde jord i, og stampe det på omkring PVC rørene, og så lægge fliserne?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fliserne målet noget lignende 200x150 og jeg hat en makita sav med diamantklinge til at skære med.
Perfekt, tak Jens. Jeg har en vinkelsliber, men må lige hente en ordentlig skive. Har du noget erfaring med, hvor jeg burde købe skiven/mærke/pris?
De billige diamantskiver fra Harald nyborg og lignende, er fine nok til mindre arbejder som det du skal i gang med.


Vi prøver igen, i morgen --
Når det er den type fliser må diamantklinge gerne have nogen takker. Ved badeværelses fliser bruger man glatte diamant klinger.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Jeg har også nogle 400x400 fliser - som man ser på fortov i mindre størrelse. Ville i også forsøge ned vinkelsliber der? 
Det kan godt lade sig gøre, men så skal du have en stor vinkelsliber, og så skære det ud af flere omgange - store lige snit først, og "nulleriet" til sidst.

Søren O
En vinkelsliber er bedst til at skære lige med, men man kan også lave rundinger. Så skal man bare huske hvilken del er affalds siden. På den side kan man boltre sig med fejlskæringer, ekstra ridser m.m.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg gør nogenlunde som på videoen her, dog skære jeg lidt flere småbidder.
Link ............

Vi prøver igen, i morgen --
Fin guide - jeg må lige ud og skaffe mig nogen fliser.

Venter også på, at kloakmesteren gider få ***** med sig, så jeg ved om jeg kan begynde at fylde hullerne op igen og lægge fliser.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis