Bedste træbeskyttelse til en god pris

Jeg har en del træværk på mit hus, der trænger til at blive malet.

Jeg ved ikke hvad det er malet med i forvejen, så jeg tænker det skal være vandbaseret. Jeg er ude efter en god heldækkende træbeskyttelse til en god pris.

Hvad har I gode erfaringer med?

På forhånd tak :)

Kvinde. Med et ældre hus, havde det været bedre at taget en håndværksmæssig uddannelse i stedet for en boglig :D 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det bedste træbeskyttelse skal beskytte mod sol og slagregn, men tillade fugten i træet fordamper uhindret - herefter er det en jungle.  
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det siger Gori !

Nej men bare gå efter de "dyre mærker".

så kan du vente 10 år med at male igen, istedet for om 3 år. Sol og vind tager sit .

Omvendt skal du fx sælge huset inden for 0-3 år ville bare smøre noget blligt på.

Men skal du bo der længe så kan det ikke betale sig at spare penge på de billige mærker i Jem og Fix og lign.

.
Jeg har ellers brugt Gori 100, men skulle male et skur i haven, og købte noget billigere i XL der har faktisk været overraskende godt, ikke væsentlig dårligere end Gori 100

De har den også i harald Nyborg Link

Vi prøver igen, i morgen --
Morsø Maling kunne også være et bud.
https://www.morsmaling.dk/

- har malet nogle porte, døre og en gavltrekant med deres træbeskyttelse, synes det holder fint, ingen afskallinger eller lign.

Deres tagmaling kan også klart anbefales, der har jeg malet rigtig mange kvm, - og uanset hvad alle de "kloge hoveder" siger, så kan det klart betale sig at male et eternittag.
Grundlæggende så er malingtykkelsen på nye plader så tynd, at efter få år kommer de første små hvide pletter, hvor malingen er skallet af, - og så er nedbrydningen af overfladen igang.
Selv på de plader fra slut halvfemserne, som er begyndt at smuldre, har jeg haft stort held med at stoppe nedbrydningen, simpelthen fordi den nye maling forsegler overfladen, så fugten ikke trænger ned i pladen.
Annonce
Vi byggede sommerhus i træ for 15 år siden. Det fik Demidekk superdæk sort. Vi malede igen for 2 år siden. Nærmest pletmalede, da det ikke var slidt væk. Herhjemme bruger vi ikke andet og det er fantastisk, selv i sort mod syd. Kan varmt anbefales. Men kigdig rigtig godt om efter gode priser. Listepris er 1600/10 ltr., men vi fik det med posten fragtfrit til 850,-. 

 

1000 tak for alle jeres gode forslag 😊🙏

Kvinde. Med et ældre hus, havde det været bedre at taget en håndværksmæssig uddannelse i stedet for en boglig :D 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også