Montering af vakuumventil bag ved toilet

I forbindelse med syn af min lejlighed, har jeg fået besked på at der skal monteres en vakuumventil bag ved toilettet. Det undrer mig noget da den har været synet før uden denne bemærkning - men sådan er det nu engang. Jeg var dog ikke klar over at man kunne installere en sådan direkte på/bag det enkelte toilet. Jeg troede at en vakuumventil  sad central i forhold til faldstammen - og ikke i hver enkel lejlighed. Omvendt er vakuumventil og faldstammer meget langt fra mit vidensområde... så derfor spørger jeg nu klogere folk til råds.

Jeg kan læse mig til at der I ejdommen er der udført faldstamme i system "RS75", hvilket åbenbart kræver udluftning i form af vakuumventiler monteret på faldstamme eller toiletter. Hvis toiletter udskiftes og vakuumventil undlades kan det skabe problemer i form af lugtgener.

Så jeg vil naturligvis gerne montere en vakuumventil - og ud fra en Google søgning kan jeg se at ikke koster alverden.

Jeg er dog i tvivl om hvorvidt det giver mening og hvad processen helt præcist bør være. Jeg laver det meget gerne selv. Kan jeg blot sætte en forgrening på røret til venstre på billedet herunder og så montere en
vakuumventil derpå, eller hvorledes? Hvad anbefaler man? og er en vakuumventil bare en vakuumventil - eller er der forskel i relation til mit behov.

Hvordan klarer jeg den opgave nemmest og billigst? Håber på klare instruktioner. På forhånd tak.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den 50 eller 40 mm bøjning skal udskiftes med et T og så er du klar til vakuum ventil ovenover.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak til jer begge. Det virker meget simpelt. Jeg giver det et skud.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis