Plæneklipper - benzinforbrug

Hvor meget benzin kan jeg forvente, at min helt nye plæneklipper bruger? Har købt en Adano 196cc plæneklipper i Harald Nyborg for under en tusindekrone. Fedt tilbud, da den udgik.
Nu kan jeg så konstatere, at jeg bruger næsten en fuld tank på at klippe 700kvm have.
Det bliver sgu dyrt i længden, hvis det er standarden.

Kan det være rigtigt? Hvad bruger jeres i snit? 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du kan klippe 700m2 græs på en tankfuld, så lyder det da rigtig fint, hvor meget er der i tanken.

Vi prøver igen, i morgen --
Hvis du klipper plænen hver anden uge i sommerhalvåret så er det 13 gange på en sommer hvor det koster dig 5 kr pr gang. I alt 65 kr om året. I min optik er det ikke galt
Det er da billigt.. jeg ville så klippe 2 gange på en uge, dat det så altid er pænt - du bruger garanteret flere penge på snoller eller fitness, end det det koster at holde området pænt..?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skift den ud med en håndskubber,  så får du det også slået i tide (Måske ik første gang  ;) ) Så husker man det... Nå ja, kommer muligvis i form :) win win 
Nu klipper jeg græsset 1-2 gange ugentligt. Bruger alkylat benzin til 150kr for 5 liter. Så lad os sige 15kr pr. slåning, når der ryger i snit en halv liter pr. gang. 
Lad os sige, der slås græs i 20 uger x 1.5. Så koster det mig 450kr at klippe græs pr. sæson.
Det synes jeg stadig er en sjat voldsomt, taget i betragtning at jeg kan køre 800km i min bil for de samme penge.
Mjo, men så er det vel ikke et spr om klipperen bruger meget benzin, men om penge. Du har valgt en billig maskine, men vælger den dyreste benzin og en ambitiøs klippekalender. 450kr for det behov du beskriver synes jeg ikke er dyrt.

Men hvis vi så glemmer pengene et øjeblik og i stedet fokuserer på mit oprindelige spørgsmål.
Hvor meget benzin kan jeg forvente, at min plæneklipper bruger?
Du kan forvente at den bruger, det du har beskrevet..  Og ellers som @LL1 siger - du kommer i form..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis