Robot-nørder

Hej med Jer.

Der må da være nogen af Jer derude, der lis'som mig, interresserer sig for selvlavede robotter ??

Jeg har læst om de forskellige mobilrobot-konkurrencer, og jeg er helt bidt af det.

Jeg har aldrig prøvet at bygge sådan een, og derfor kunne jeg godt tænke mig, at snakke med andre, der måske har prøvet det, og derfor kunne komme med gode ideer, både til mekanik, styring og alt det, der skal til.

Er der nogen der ved, hvordan jeg finder sådan nogen "robot-nørder", eller er du måske een af dem ??

Venter spændt.

Mvh.

Christian

Nyd livet.......lev i nuet.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej christian..

Det kan du tro der er...

Prøv at kigge lidt på denne side:
http://www.iau.dtu.dk/robocup/

Det er hjemmesiden for den årlige robot turnering der afholdes på DTU (Danmarks tekniske universitet) og den tiltrækker robot-nørder fra hele verden :-) ok fra hele danmark plus en del udvekslings-studerende.. Det spænder mellem meget simple køretøjer helt op til afgangsprojekter for elektronik-ingeniører :-D

Hvis du har mulighed for at kigge forbi plejer de deltagende hold at være meget snakkesalige.. Og nogen af deres robotter er faktisk skræmmende gode/professionelle.. Mener det bliver afholdt et par dage i april :-)
Der er også nogle links på deres side...

Der bliver for øvrigt brugt en del Lego til disse konkurrence-robotter.. Der er nemt at bygge i - og som udgangspunkt er de programmerbare klodser fra Lego en ok start. (kombineret med fx motorer fra radiostyrede biler).. Fx at du kan overføre nye programmer vha en antenne der sidder i en seriel port - ikke noget med kabler til pc'en

Der findes folk der har knækket "Lego" sproget så det er muligt at kode direkte til chippen -og derved få meget mere ud af den..
Det var meningen jeg ville gøre det - men er ikke kommet længere end til begynder-stadiet (og det modul baserede drag--and-drop" sprog.. Så kom der pludseligt et job i vejen :-) Lego er i øvrigt ved at rydde ud i deres programmerbare klodser/sæt.. Tror de stopper med at lave dem.. Så du kan være heldig at få de temmelig billigt.. (eller køb det i den blå avis fra nogle der er blevet trætte af det)

Mvh
/Niels

Ps: sidder du så også og ser robot-wars på tv2 zulu ?!? :wink:
Hej Christian

Jeg er på udkig efter noget af det samme. Kunne godt tænke mig at komme igang med at lave robotter/små maskiner - men ved ikke helt hvor man starter, jeg har ikke den store erfaring med motorstyring mm.

Har du fundet nogle gode link/"venner" ?

Jeg er selv et stort legebarn midt i 30erne - det kunne være meget sjovt hvis der fandtes en klub eller lignende.

hilsen
Jan

Jan

Lav-det-selv hvis det skal være iorden - ellers kan du lige så godt få andre til det !!!!
Hej Jan.
Nej, jeg gik ligesom i stå, fandt nogle engelske sider, men det er ikke lykkedes mig at finde en evt. dansk "klub".

Hvis du finder noget, er du velkommen til at give mig et praj.

Mvh.

Christian

Nyd livet.......lev i nuet.
Hej smile

Jeg kunne også godt tænke mig at bygge en lille robot, men har ikke en pind forstand på modstande, transistorer, IC osv.. Men det må man kunne læse sig til.

Jeg har fundet en lille robot som jeg tror jeg vil gå i gang med smile

http://ohmslaw.com/robot.htm

Jeg vender tilbage, når jeg har fundet noget mere smile

Mvh ThomasB
:lol:

Mvh. JørgenE
Citat fra Carsten Weye

Det er da træls sådan at gå og falde hele tiden, er I sikre på der ikke er noget galt med motorikken :lol: :lol: :lol:


Det er jo derfor, de har brug for robotter - helst stemmestyrede, med mindre de også har talefejl... :wink:

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Hej med Jer.

Tak til dig Njord for det geniale link ! biggrin

Har først set det idag sad

Men hvor kan man mon finde sådan noget som gamle kørestole og motorer o. l. ?


Mvh.

Christian

Nyd livet.......lev i nuet.
Prøv at kontakte nogle hjælpemiddelcentraler...
Måske har de nogle kaserede enheder du kan få liv i....

MVH Njord
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis