Stænkplade af stål på fliser - fjernes ?

Hej - vi skal have skiftet emhætten, som er bygget ind i og under en krydderihylde i rækken af overskabene. Den gamle emhætte er højere end den nye Thermex super silent. Der mangler altså 10 cm flise bag ved. Der er limet en halvcirkel stænkplade på fliserne og den skal af, men hvordan gør vi det? Alternativet er?
Det er svært at finde en energi A emhætte som passer som den gamle.Øv   Jeg går ud fra at man skal have en elektriker til at skifte el, jeg husker ikke og kan ikke se, hvordan det er. 
Ingeborg

Når lysten driver værket
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Stænk pladen er sikkert limet op men noget silicone. Og det bliver svært at få alle rester af. Men næsten alle limtyper bliver bløde ved opvarmning. Så jeg ville prøve med en varmluft pistol, og så en eller anden form for værktøj der kan kiles ind bag stænkpladen ( går ud fra at det er rustfri stål ) Du kan bruge stor skruetrækker, fladmejsel og koben. Start med at opvarme i den ene side og se om det ikke slipper lidt så du kan få den presset lidt ud. Fortsæt så opvarmningen i linjer langs det område som stadig sidder fast.
Hav tålmodighed så skal den nok komme af. Metal leder jo varmen ekstrem hurtig ind til limen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis