Spartling af ydervæg

Jeg vil gerne spartle væggen op i vores kælderrum. Hvad er det bedste at spartle med, når der er tale om en ydervæg? Sandspartel? Sokkelpuds? Noget tredje?
Væggen er ikke våd, men fugt kommer igennem.
Som man kan se på billederne, er den gamle puds faldet af, pga fugt, og derefter malet med hvid maling.
Jeg er klar over at uanset hvad jeg pudser op med, kommer det ikke til at holde for evigt, men jeg kunne godt tænke mig at bruge noget ordentligt så det holder så længe som muligt.
Jeg vil gerne spartle væggen op i vores kælderrum.... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Afhængig af antal kvm kan man jo leje en facadesliber med støvsuger - eller bruge den skarpe ende af en murerhammer :)
Hvis huset er fra før 1950 ville jeg nok pudse op med kkh mørtel og ikke lc. Forskellen er at der i kkh bruges hydraulisk kalk istedet for cement. Det er den måde man lavede det på tidligere og dermed den mørtel som væggen er lavet med. Det gør både at det hæfter bedre men der er også det trick at kalkmørtel er meget bedre til at håndtere fugt end cement mørtel så det holder længere. Weber har et kkh produkt og ellers sælger stark kalkmørtel fra nordisk nhl. 

Som andre har skrevet kan man male med silikatmaling ovenpå.

Jeg har selv sådan en kombination med nordisk nhl mørtel og keim silikat maling i min kælder. Kan klart anbefales, men husk heldækkende sikkerhedsbriller når du maler med silikat. Selvom det er vandbaseret så er det let ætsende indtil det er tørret (det lærte jeg på den sure måde)

Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også