Rust på bilen

Hejsa. 

Jeg har fået en lang rust stribe hvis man kan kalde den det på min kølerhjelm. Den sidder næsten helt oppe. 

Jeg har sådan noget til at spartle det med samt spray maling i bilens farve. Sådan nogenlunde tæt på ihvertfald. 

Men jeg tænker den skal have en form for rust beskyttelse først. Jeg har Thansen og Biltema i nærheden. 

Men jeg er i tvivl om hvilken jeg skal købe... Om det skal være på spray eller med pensel. 

Desuden høre om i kan give et fif hvordan det bliver pænest spray malet til sidst for hvis jeg dækker af med plastik kan man tydelig se kanten hele vejen rundt. 

Jeg har set videoer på YouTube hvor de klister plastik på og vender det på vrangen sporadisk meen det er ikke rigtig lykkedes for mig. 

Jeg prøvede nemlig på kofangeren efter en bule. 🙄😁


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at sæt et billede ind, så er det nemmere at komme med råd.



Vi prøver igen, i morgen --

Prøv at se på denne side, der er anvisninger og materialer.

spraymaling


fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Sender lige et billede. 

Jeg må indrømme at jeg slut sidste år sleb på det, spartlede og sprayed det men tiden var presset og jeg vidste godt det ville komme igen fordi jeg ikke havde noget rust beskyttelse. Men nu har jeg tid til at lave det ordentligt 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Har du kikket på den hjemmeside under vejledninger, jeg har henvist til? Der finder du også anvisninger til at undgå synlige overgange.


fase

Ikke helt endnu, har været på hospitalet og er næsten lige kommet hjem. Men jeg skal nok 👍

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Den rust der, kommer indefra og der skal et nyt stykke i.


 

Ja det frygtede jeg lidt for det er rustet igennem. 

Men jeg håbede jeg bare kunne stoppe det lidt... Et år ca

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Du kan holde lidt på rusten hvis du giver det en gang rustomdanner, det kapsler rusten inde, og når du er færdig med at spartle og male, vil det også hjælpe lidt med rustbeskyttende olie i det bagvedliggende hulrum, hvis det da et til at komme til.

Jeg har brugt denne rustomdanner med godt resultat, hvor min tidligere bil var rusten omkring soltaget, og jeg ikke orkede at skære ud, og svejse nyt i   

Link til den rustomdanner jeg brugte



Vi prøver igen, i morgen --

Ahh ja, det var det jeg var ude efter. Jeg har engang prøvet at svejse plade på en bil men vi snakker for 34 år siden og jeg ejer heller ikke et svejse apparat. 😁

Jeg fandt det her i en gammel kasse jeg havde glemt alt om. 

Kan det bruges eller er det du anbefaler bedre Je_ns

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg har aldrig brugt rustværn, så det kender jeg ikke.


Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også