Naturgas..

Jer der har naturgas, hvad giver i for gassen pr. m3? Mit spørgsmål bunder i jeg på det seneste har set gasleverandøre priser på helt ned til omkring kun 1,50 - 2,50 kr/m3 Det er jo uhørt billigt i forhold til fyringsolie, træpiller og fjernvarme. 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

På vores seneste gasregning fra HMN fremgår det, at vores gennemsnitspris er kr. 2,75 pr. m3. 

Nogle måneder giver vi kr. 2,04 pr. m3 og andre måneder er den helt oppe på kr. 3,38 pr. m3. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg har altid troet at naturgassen nogenlunde fulgte priserne (lidt lavere end) som på fyringsolie, altså omkring 7-8 kr./m3. Tager jeg fejl eller har jeg forstået det korrekt at brændværdien i 1 m3 naturgas er ca. 10 kwh, for er det sidste tilfældet, så svare det jo til at man kan lave 1 kwh til omkring 15-25-30 øre med de lave naturgaspriser.  

De priser jeg angav ovenover er de rå priser, ligesom fx el-priser hvor én kWh koster 34 øre. 

Med abonnement, transport, afgifter, m.v. Mener jeg at have set, at prisen er nærmere de kr. 8,- pr. m3


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Nå.. ok på den måde, ja så kan jeg bedre forstå det.   

Det kunne man nu godt tydeliggøre lidt mere synes jeg nok. https://eniig.dk/privat/naturgas/?fbclid=IwAR0dSFxihe1NPdsNvOreY9J7_JuG2aKZx6942NAc94JJR0COQnmGCOUd9wM 

Jeg kan se på min BS oversigt at de øvrige omkostninger i snit udgør kr. 4,37 pr. m3 foruden det de kalder “posten abonnement” Som jeg formoder er noget transport abonnement af gassen. 

Jeg har kun haft naturgas i et års tid, så det er stadig lidt nyt for mig!   


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis