Hjemmegjort støjhegn?

Hejsa - håber på evt. erfaringer med støjhegn fra medlemmer i gruppen?

Jeg overvejer at bygge det med træskelet og stenuld bats efter opskrift jeg har fundet på 'Gør-det-selv', men har også hørt og set lydtests der viser at papiruld et meget bedre som lydisolering. 

Man kunne f.eks lave høje smalle kasser af træplader og så fylde dem med papiruld og sætte et 'tag' på. 

Er der nogen der har erfaringer?

Der er hovedsageligt tale om dunk-dunk-dunk musik støj fra en nabo der er helt udenfor pædagogisk eller anden form for rækkevidde. Så råd om at tale med ham er ikke det jeg søger - er forsøgt. 

Jeg søger en måde at fjerne den magt han har over mit velbefindende...

PS. Hvis mit indlæg hører til i et andet sted end lige her, siger I bare til. :)

På forhånd tak. :)


Kitt
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Var det mig ville jeg vælge rockwool hårde terrænbatts, sæt 10x10 cm stolper op, med rionet på begge sider fyld op med 100mm hårde batts.

Tunge materialer støjdæmper bedst, du kan jo plante efeu eller lignende, så får du en grøn mur.  


Vi prøver igen, i morgen --

Hmm... det skal vel også være til at kunne se på. Jeg ville foreslå 100 mm stolper med trådnet på begge sider. Mellem nettene fylder du op med 10-20 Lecanødder. Trådnettet får med tiden patina, og nødderne dæmper lyd helt fint.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis