havedam

hej jeg har lavet mig en havedam på ca 5-6 tusinde liter en okay stor en jeg har fået fisk i har et solcelle springvand men den ene stakkels guldfisk er død og en anden går også under overfladen og har set en anden der også gik i overfladen og snappede efter vejret men den der går i overfladen lige nu snapper ikke men går lige under overfladen er bange for der ikke er ilt nok selvom solcelle springvandet kørte hele dagen i foregårs men den var død dagen efter burde den ikke have fået ilt nok?købte en luftpumpe også men brændte af på ca.en time nu har jeg stoppet min wall e 867 malersprøjte i vandet uden maling:)så nu bobler det helt vildt er det ikke nok ind til jeg får mit store filtersæt med uv pære 55 watt?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Test lige surhedsgrad i det vand. Desuden hjælper et springvand ikke noget på ilten. Jeg tror dit vand er giftigt for fiskene.


 

Jeg synes det er nærliggende at tro de mangler ilt i det her varme vejr. Har du nogen planter i dammen?

Mht. pH/surhedsgrad, så behøver du ikke en dyr måler. Du kan købe nogle teststrips på apoteket eller i en akvariebutik. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også