Er dette en gangbar løsning til renovering af et kældergulv?

Hej LDS.

Jeg står overfor en gør-det-selv renovering at mit kældergulv fra 1972, hvor planen er at jeg tager et rum ad gangen over nogle år. Der er kun omkring 12 cm at ”lege” med, over et ikke afrettet beton-lag, da det ikke bliver rentabelt at grave helt ud og isolere med 300mm. Jeg ønsker dog alligevel at lægge noget varme i, nu da gulvet er oppe, evt. bare som komfort (kælderen er allerede opvarmet),

Den bund jeg står med nu i første rum, er som sagt et ikke afrettet betonlag, og min plan er derfor som følger.

  1. Afrette betonlaget.
    1. Kan det gøres med vibreret grus, eller skal det være støbt?
  2. 5 cm polystyren-plader (højde evt +/- alt efter højde der er efter afretning på betonen).
  3. 20 mm pex i spiral med 200mm centerafstand klipset fast i flamingoen.
    1. Slangerne bliver rullet op i den gang alle rummene ligger op til, indtil alle rum er færdige om nogle år.
  4. 6 mm armeringsnet 150 x 150 ovenpå pex-slangerne.
  5. Slanger og net støbt i 50 mm 1:2:3 med perlesten (Nogle rum får dette som endelig overflade, nogle får klinker og nogle får gulvtæppe).

Vil det være en gangbar løsning?

De 12 cm kommer fra et 2 cm pudslag og omkring 10 cm lecabeton-lag (Ikke nævnt i husets tegninger) hvor lecabetonen ikke alle steder har kunne holde til ”trafikken” på gulvet gennem årene, og pudslaget derfor nogle steder har revner og giver sig. Resten er gulvet er 13 cm 1:4:7, plastmembran og 30 cm grus.

På forhånd tak.

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis