Konstruktion eksisterende beton terasse

Hej alle

Håber nogle kan hjælpe. Vi har købt hus og er igang med at renovere. Men er stødt på disse belægninger på underlaget af betonen på vores terasse samt rust. Nogle forslag til hvad det skyldes og eventuel hvordan man selv kan renovere den/forstærke den.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er tydeligt, at betonen har ligget ubeskyttet og vand er trængt ind i konstruktionen gennem årene. Armeringen i betonk9nstruktionen er hårdt angrebet og den er faktisk farlig at anvende. For mig er eneste løsning nedbrydning.


 

Jeg ved ikke om jeg er enig. Ud fra det foreliggende billedmateriale synes jeg ikke at man så kategorisk kan sige det. Jeg har da set mange bunkers fra krigen som ser sådan ud og som holder de næste 50- 100 år mere. Det er jo ikke en altan som hænger i frit i 10m højde.  På det sidste billede er der en lodret søjle. Er den gennemtæret? kan den skiftes? kan der opsættes yderlige understøtninger?


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Hvis beton skal holde, skal det have en tæt overflade. Det normale er at tætne overfladen med tagpap - det gør man også vej vejbroer. Ovenpå tagpappet skal du så have noget til at tage sliddet, f.eks. et gulv af brædder.


Søren O

Uanset nødløsninger: ville I risikere liv og lemmer på mennesker udfra: “det går nok”? Skaden er sket og bliver ikke mindre. 


 

Vi har planer om at rive den ned om et par år. Men vil gerne se om vi kunne forstærkede så den holder bare nogle år mere. Der er både underlægger og stolpederholder den plus den er støbt til huset.... 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis