Sprøjte velegnet til roundup?

Kan man få en sprøjte beholder som kan holde til roundup?


Jeg har købt utallige af de billige og mellem dyre 5 liters sprøjte beholdere, men fælles for dem alle er at de kun kan holde til at blive brugt 1-2 gange med roundup, så kan de ikke holde tryk mere. Om det er pakningerne der ikke kan holde til det ved jeg ikke, men det er ved at blive dyrt i længden at købe en ny for hver gang man skal sprøjte lidt.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har haft sådan en her i en del år, og brugt til roundup, det har den holdt fint til, den er med messingpumpe, og metalbeholder, så en rigtig solid sprøjte Link sprøjte

Hardi sprøjter plejer også at være solide og holdbare..


Vi prøver igen, i morgen --

Den almindelige gule Gloria Prima kan anbefales:

https://www.bauhaus.dk/gloria-tryksprojte-gloria-5-5-l.html

God kvalitet og med messing-hovede (forlænger kan tilkøbes).

Langt langt bedre end de billige 60-kroners-sprøjter.



mvh  Jan

Tak for svar, dem vil jeg lige kigge på    

Onkel Harald plejer at have de gule 5L sprøjter til en forbuftig pris

1 liter roundup rydder 1000m2 for 300kr. på et par timer.

1 mand med hakkejern rydder vel 3m2 på et par timer.


Frank Chr. skrev den 26-06-2019 01:10:19

Man kunne jo også overveje at droppe roundup, ingen ærgelser over udstyr der ikke kan holde, og så spare man penge.   

Slib hakkejernet skarpt med en fil, så er det ingen sag at få bugt med ukrudtet i denne varme.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 26-06-2019 09:31:31

Slib hakkejernet skarpt med en fil, så er det ingen sag at få bugt med ukrudtet i denne varme.

 Nemlig, sådan nogen som mig der i sin tid har gået i roerne og hakket km-vis af rækker, har fuldstændig styr på hvor meget man kan nå en varm sommerdag - og det er forbavsende meget.    

Jeg har gang i et forsøg ude på mine marker.


Har ca 4 hektar brakmarker fulde af engbrandbæger. Jeg har de sidste par år klippet det ned, men det har bare gjort det værre  


Så nu går jeg rundt på markerne og sprøjter på dem så de visner. Det er tidskrævende, men effektivt.


Jeg ku ikke finde på at bruge roundup i bedene, men jeg sprøjter i gårdspladsen.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis