Fugt i skur - hvordan reduceres det bedst?

Hej folkens.

Jeg håber i kan hjælpe mig - jeg har søgt og søgt, men ikke fundet entydigt svar på hvordan netop mine udfordringer i mit skur bedst bliver løst. 

Skuret er bygget i 2007 af forrige ejer det er 25kvm af en skur/carport på i alt 45kvm
Gulvet er ikke isoleret, men der er 2 lag fundablokke rundt om.
Vægge er ikke isoleret - de er af sibirisk lærketræ - der er 100 cm mellem stolperne så brædderne har slået sig gevaldigt hvor de rammes af solen. Der er mellemrum mellem flere af brædderne så der kan ses ind med op til en halv cm mellemrum. Jeg har fået flyttet tagrenden lidt ud da den sad for langt inde - så der løber lidt vand ind af væggene hvis det er hård regn..
Taget er Plastmo Twinlite (eller lignedende) og er utæt et par steder. Jeg har fået reduceret fra at der løb vand ind i tungt regnvejr til at det blot drypper en smule. Der er vand inde i nogle af årerne inde i taget.
Jeg har monteret en solarventi - men den kan desværre ikke følge med om vinteren da skuret står i husets skygge det meste af vinteren - om sommeren er der en kæmpe forskel i luftfugtighed.

Hvad ville i begynde med?

  1. Etablering af bedre udluftning - forslag til modeller er meget velkomne - både passiv og aktiv. 
  2. Gulv: Giver det mening at isolere gulvet? Jeg har hørt der er en vis fugtopsivning - men vil nok udluftning kunne håndtere det?
  3. Skift af alle brædderne - og etablering af max 50cm mellem bræddefastgørelserne (montering af nye reglar/stolper). Endvidere montering af vindpap og isolering (giver det mening uden at isolere gulv?)
  4. Skift af tag - det gode ved plastmo er at det slipper lyset igennem.

Alle andre tips og tricks er meget velkomne da vi rigtig gerne vil undgå at skulle have alt ind fra skuret til vinter - som vi måtte gøre sidste vinter.

på forhånd tak!

Mvh

Peter

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Udvendig vægbeklædning kan reddes, men taget er færdigt.

Indvendigt, mellem øverste og nederste remme, rejser du pr 60 cm en regal med samme dimension som bestående. Nu kan du skrue/sømme de løse brædder fast. Du kan fuge udvendig, hvor brædderne viger for meget. Taget må af og skiftes. Udluftning betyder både ud og ind og er nødvendigt. Hvis du har mod på det, kan su afmontere udvendig beklædning og montere vindpap og isolering. Det hjælp på klimaskærmen. Men det er Nok utopi, da brædderne nok vil blive ødelagt.


 

Lærk med fer og not skal monteres lodret. Vandret montering som vist vil udgøre et evigt problem.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis