Sprække mellem loft og væg

Hej

Jeg har lige købt hus, hvor jeg var været i gang med at kradse fugen ud rundt i kanten mellem væg og loft (gipsloft), da fugen rundt i kanten ikke var lagt ret pænt. Der er nu kommet forholdsvis store sprækker enkelte seteder på 15 mm og nogen steder kun 1 mm.

Jeg synes at det er en stor fuge at skulle lægge rundt, de steder hvor det er værst. Kan man spartle strækken mellem vægen og loftet eller er der nogen herinde med andre forslag? 


2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan sætte en stuk op , ellerbare en hul loftliste.............


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Velkommen på lds.

 Fra 15 - 1 mm kan man ikke fuge sig ud at med ret stor succes. Hvis loftet skal males kan du bruge model gips til at fylde det ud med. Det hærder op på 15 - 30 minutter så der skal ikke blandes ret stor parti ad gangen. Køb samtidig en gummiskål der er beregnet til det ( gips biks ), så er det bare at presse den på siden hvis det skulle ske at det hærder op i skålen. 

Ellers er jeg enig mad Karl Smart Sæt en liste eller skumstuk hele vejen rundt. Det kan limes op. Montagelim eller den der hedder no more nail. Pas på når du starter første gang. Jeg åbnede en i dag, og skulle lige prøve om den kunne give noget. Puf og loftet skulle rengøres.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også