Vandret træ på taglægter

Hej, 


Er der nogen som kan svare mig på hvilken funktion det vandrette stykke træ der er sømmet fast på hver side af taglægterne er til, og hvad der vil ske hvis de fjernes visse steder? 

De går ind og rører ved murstensvæggen bagved, men sidder umiddelbart ikke fast inde i konstruktionen. 

Jeg har et par steder, hvor jeg gerne vil fjerne dem, men vil det få konsekvenser? 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

1. Det hedder spær og ikke lægter.

2. De er en del af konstruktionen, der holder taget.


 

Kan du se at de ikke er fastgjort i den anden ende ? 

citat: De går ind og rør ved muren. Mon ikke der er muret op omkring dem

 Den del der går opad hedder en stol, og de ender du kan se burde gå ind på selve spær. og dermed afstive konstruktionen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 22-05-2019 18:25:28

Kan du se at de ikke er fastgjort i den anden ende ? 

citat: De går ind og rør ved muren. Mon ikke der er muret op omkring dem

 Den del der går opad hedder en stol, og de ender du kan se burde gå ind på selve spær. og dermed afstive konstruktionen.

Ja, der er et par steder hvor der ikke er sat gips op endnu, og her kan jeg se, at de kun går ind og rør ved muren bagved, men ellers ikke er fastgjort. Det var derfor jeg tænkte, at de kunne fjernes. 

Prøv at nappe en lommelygte og kravl ind i skunkrummet. Så får du svar. Er det som du skriver, kan du fjerne. Men grimme er de ikke,


 

Du kan se her hvad den oprindelige ide har været.  https://www.lav-det-selv.dk/forum/aft/212115


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis