Orm i træværk

Hej

Tror at der er "orm" i mit trægulv / loft i min udbygning. Der er ellers meget tør og vel ventileret.

Hvad kan jeg gøre. ?  Har hørt at lidt petrolium skulle kunne gøre det af med de små bæster.


 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Glem alt om petrolium, - det er en myte, men vil få det hele til at stinke af petroleum og forøge brandrisikoen væsentligt. 

Det har ingen forbyggende effekt, så de eneste som dør, er dem som du lige er heldig at drukne, - hvilket vil være et fåtal, medmindre du gennembløder al træet i petroleum, men så er huset vist også ubrugeligt.

Køb et anerkendt middel, eks Protox insect eller lign, - så er du både sikker på effekt og kan bruge huset efterfølgende.

Du er sikker på de ikke er gamle de huller der, er der nye små bunker smuld ved hullerne ?. Der skal to ting til for de lever, fugtigt træ/ miljø og varme, Jeg har også haft orm, men de forsvandt da jeg fik nyt tag og alt tørrede op.

Husker da jeg rev køkkengulvet op en sommer, stillede brædderne ude i regnen, efter 14 dage var der liv og glade dage. Så de æg ligger bare og venter. 


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Vi havde det samme i bjælkerne i vores garage. De blev behandlet med Gori - stop svamp og insekt. 

Jeg fix Protox insekt i Bygma til 500 for 5 liter sidst. Hæld det i en havesprøjte (en der forstøvet ordentligt - test først med vand) og så skal det have en tur. Husk åndedrætsværn.

Jeg har lidt borebiller en gang i mellem på et af lofterne, fej gulvet ordentligt så der ikke ligger nogle samlinger og vent et par uger. Hvis der ikke er nogle friske drys så er du nok fri for dem denne gang.

Som tidligere nævnt så er det mest effektive at fjerne fugten.

Ser ud til at det er friske bunker smuld, men nu fejer jeg hele loftet og ser om det kommer igen. Der er ellers meget tørt deroppe, men også meget varmt når solen skinder, tag er panneplader.  Tak for svar.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også