Hvilken væg foran skydedør

Jeg er ved at renovere hus for noget familie. I den forbindelse skal der være en enkelt skyde dør og en dobbelt skydedør. De skal begge køre på siden af hver sin murstensvæg, så den ene side er jo stabil. 

Men de skal køre ind i en let væg og der kommer jo så problemet, og dermed spørgsmål om den bedste løsning. Da væggen jo helst skal være så tynd som mulig, synes jeg ikke der er plads til stållægte eller lignende der hvor døren skal køre ind. HVAD kan så bruges af plade på den del af væggen som jo er ca 80 cm bred og 210 cm høj uden bagstøtte. 

Spånplade og andre træplader er jo stærke men har de ikke alle den skavank at de buer hvis man kun maler dem på en side.



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du tror at den plade du har i tankerne er stærk nok til ikke at ha bagstøtte så kunne du jo male den på bagsiden inden du sætter den op. Hvordan tænker du at fastgøre pladen for neden ved skydedøren?


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Jeg har lavet en skydedør med 22 mm MDF foran og det virker rigtigt godt og har nu holdt i 13 år uden problemer.

God ide med at male pladen før du sætter den op, det gjorde jeg nu ikke, og fik ikke nogen problemer da jeg satte filt op på den, men bettter safe than sorry.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Gode argumenter 13 år uden problemer er ok for mig. 

Kovas: Jeg vil fræse lidt i enten plade eller fodliste så der kan blive plads til en 20 x 20 vinkel alu eller jern som skrues i gulvet, denne kan så stå under skillevæggen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 21-05-2019 19:14:39

 

Kovas: Jeg vil fræse lidt i enten plade eller fodliste så der kan blive plads til en 20 x 20 vinkel alu eller jern som skrues i gulvet, denne kan så stå under skillevæggen.

det var også cirka det jeg nåede frem til Man kunne bore hul i plade og vinkeljern og så køre en snittap igennem derefter en undersænket maskinskrue. Lad høre hvordan det går.

 


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Der kan også bores og undersænkes i alu / jern vinkel, og bruge almindelige spånskruer ind i mdf plade. Så sidder vinklen opad på ydersiden af skillerum, og skillerum står på vinkel. 

Jeg har nu nogen gode input, og det bliver godt. 

Den dobbelte dør kommer ind bag højskabe i begge sider, så der er der mulighed for at få støtte, men den enkelte skal stå alene, muligvis senere med et baggang bord, op ad sig så jeg er ikke så " bekymret "

Og slet ikke efter perhans hans 13 års erfaring.



 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

MDF pladen kunne stabiliseres ekstra, ved feks at montere ganske tynde alu u-profiler på kanterne. Den øverste og nederste kan fæstnes til underlag. Sådan er skydelåger til garderobe lavet, og de er ganske tynde.


 

Uldal: det var en god mulighed.  Men jeg regnede nok med at lime en flad træliste på forkant, så er den nemmere at male sammen med væggen hvis det er det man vil.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

God point! Dog vrider en aluprofil anerledes end en forkantliste, som nok vil følge pladens bevægelser. Men prøv, det kan altid ændres.

PS, hvis pladen skal være hvid, kan de fåes med melaminbelægning


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også