Selvkørende plæneklipper trækker konstant på hjulene

Min ellers udmærkede motorplæneklipper er begyndt med konstant træk på hjulene og altså ikke kun, når jeg trykker bøjlen ind. Jeg kan heller ikke trække den baglæns for så blokerer hjulene. Nogen der har en ide om hvad der er galt og hvordan det fikses? Kablerne ser ud til at være ok. Virker som om noget har sat sig fast.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tror du skal have den adskilt, der er sikkert en del skidt og møj, samt noget der trænger til smørring.


Vi prøver igen, i morgen --

Det kommer jo meget an på hvilken system der til trækket. Nogle har en lille vinkel kobling / gear ved det ene hjul som kablet går ind i. Andre har simpelthen en kilerem der strammes op, når der skal være træk på.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Mange tak for svar.

Det er en Texas Razor mes “baghjulstræk”.

Jeg har kigget nedenunder og fjernet en masse græs/jordklumper/snavs, så nu virker den igen, men spørgsmålet er “hvor længe”? Den er lidt længe om at “slippe trækket”, når man har sluppet gas-bøjlen.



Denne model har netop den lille vinkel kobling, siddende ved venstre baghjul. Midt på kablet der går fra håndtag og ned sidder der en justering. Den forlænger man normalt når der mangler træk, så jeg ville prøve at forkorte den lidt og se om det hjælper-


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Justeringen er allerede kortest mulig. Har prøvet at kigge nedenunder og vedlagt et par billeder, som jeg ikke bliver meget klogere af....😐 tror du måske jeg kan ane vinkelkoblingen men hvordan i alverden man fikser det eller finder ud af hvad der er galt er en gåde...

Annonce

Gearkasen har et tilkoblingssystem/ udtrykker lejer (jeg har ikke lige ordet for det)  nogen gange går dette i stykker når snekkegearet deri er tilkoblet, og så trækker den konstant = ny gearkasse.

prøv et at taget kablet af på gearkassen, bevæg armen den smule den kan frem og tilbage og så afprøv igen. kører plæneklipperen frem uden kablet er monteret er gearkassen defekt.


Mvh.


www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine

Mange tak for svar. Jeg prøvede at skille gearkassen ad, men det skulle jeg nok ikke have gjort, for nu trækker den slet ikke.


Ser ud til at være en fjeder der er knækket af gearkassenog forsvundet. Man kan købe en ny gearkasse for lidt over 500 kr, men nu ser jeg lige hvad det ender med.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis