Vandudtag gennem vaskemaskinehane

Hej. 

Jeg har i mit fyrrum Ved koldt vand et udtag til vaskemaskine. Denne skal ikke bruges til vaskemaskine mere, men jeg ønsker at få etableret en håndvask med en lille gennemløbsvandvarmer, må og kan man lovligt lave rørføringen fra denne? 

udtaget er udformet ca. ligesom denne

Problemet er ellers at det er krympede rør og derved lidt mere problematisk  at skulle lave et nyt udtag 

Mvh

Lasse 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis ellers udtaget er forsynet med kontraventil (det skal der være ved tilslutning af vaskemaskine) ser jeg ikke noget problem i det. Ellers må der monteres en kontraventil før gennemstrømsvandvarmeren.


Søren O

Jeg har lige forsøgt at tage et billede af min installation. Vil det fra en VVS være acceptabelt at lave udtag til varmt og kold vand på denne hane? 

Hvis din vvs-er ikke er tilfreds med tilkobling til hanen, skruer han den bare af, og kobler til i t-stykket hvor der er gevind.


Søren O

Perfekt så kan jeg få mig en grovvask i fyrrummet  

Hvad tror i ca. det  vil koste at få en VVS'er til at lave det følgende på tegningen? evt blot ved at sætte Tee'en direkte på i stedet for stopventilen? det skal ende ud i en koldt vand til start og så med mulighed for at etablere en VVB senere ud fra hvor proppen sidder i. 

jeg monterer selv vask + armatur, så det er blot en stopventil til slut så jeg lovligt selv må etablere det andet  

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis